Velika dvorana
Modeli Carl i Yaya pozvani su na luksuzno krstarenje u društvu ultrabogataša – ruskog oligarha, britanskih trgovaca oružjem i ekscentričnog kapetana alkoholičara (Woody Harrelson) koji citira Marxa. Isprva sve izgleda savršeno poput Instagrama. No sprema se oluja i luksuznu večeru s kapetanom kvari masovni napad morske bolesti. Dio putnika i posade završava nasukan na pustom otoku. Otkrivši da samo jedno od njih zna kako uloviti ribu, hijerarhija među unesrećenicima najednom se izvrće. Trokut tuge razuzdana je satira o klasnim ulogama i neukusu ekstremnog bogatstva koja je svom redatelju Rubenu Östlundu donijela već drugu Zlatnu palmu u Cannesu.
Nakon uspjeha komedije Kralj Belgijanaca (ZFF 2016.), redateljski dvojac Jessica Woodworth i Peter Brosens u nastavku nam donose nove (ne)zgode naslovnog junaka, i to u hrvatskoj koprodukciji. Nakon što u incidentu u Sarajevu zadobije prostrijelnu ranu uha, belgijski kralj budi se na Brijunima, nekadašnjoj znamenitoj Titovoj rezidenciji. Dok pokušava pobjeći s otoka, stiže izaslanik koji ga obavještava da je proglašen prvim carem nacionalističke Nove Europe. Film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu, a zanimljiv je i po tome što je u potpunosti snimljen u Hrvatskoj.
U svom posljednjem filmu, nagrađivani autor Ovnova Grímur Hákonarson ponovno zadire pod površinu ruralnih islandskih zajednica. Film Mlijeko predstavlja još jedan u nizu sjajnih nezavisnih naslova koji posljednjih godina čine islandsku kinematografiju jednom od najzanimljivijih na svijetu. Ovaj put, u središtu je iskrene i humorne drame buntovna sredovječna junakinja koja će uzdrmati svoju malu lokalnu zajednicu nakon što se suprotstavi korumpiranom sustavu zbog čega kritičari ovaj film uspoređuju s kino uspješnicom Tri plakata izvan grada. Nakon muževe pogibije, Inga saznaje da je njihova mliječna farma u golemim dugovima prema moćnoj kooperaciji koja ilegalnim spletkama drži monopol nad poslovanjem lokalnih farmera. Previše rezignirani da bi se oduprijeli statusu quo, njezini sumještani iznenađujuće su lojalni mašineriji koja ih iskorištava te Inga mora upotrijebiti svu svoju lukavost kako bi se oslobodila čvrstog stiska zadruge i počela živjeti po vlastitim pravilima.
Prvijenac redatelja Tobyja MacDonalda moderna je varijacija priče o Cyranou de Bergeracu s Alexom Lawtherom iz Netflixove serije "The End of the F***ing World" u glavnoj ulozi. Kada u internat Caldermount stigne Agnes, privlačna kći profesora francuskog, knjiškom moljcu Ambersonu život se okrene naglavačke. Prije nego što se snađe, postat će ljubavni posrednik popularnom Winchesteru, ujedno i svom bliskom prijatelju. Ovu romantičnu komediju o štreberu u ulozi ljubavnog posrednika uspoređuju s "Rushmoreom" Wesa Andersona, a uz svježu obradu bezvremene priče, "Stari momci" bave se i temama klase i otpora prema autoritetu.
Islandska akcijska komedija "Halla ide u rat" drugi je film redatelja Benedikta Erlingssona, koji je međunarodnu pažnju već privukao svojim prvijencem O konjima i ljudima, također dostupnim na platformi Kino Europa Online. Glavna junakinja Halla, uz dosadnu građansku egzistenciju, vodi i tajni život – ratuje s lokalnim industrijskim gigantom. Tijekom filma u scenama s glazbom pojavljuje se i bend koji tu glazbu izvodi, što filmu daje poseban šarm. Uz nagradu LUX Europskog parlamenta i nagradu SACD u Cannesu, film je dobitnik Nagrade publike na Zagreb Film Festivalu 2018.
Ruben Östlund ("Turist") svojim je filmom "Kvadrat", o uglednom kustosu čiji se život okrene naglavačke kada mu nasred ulice ukradu mobitel i novčanik, obilježio suvremenu nezavisnu filmsku scenu 2017. godine. U Cannesu je osvojio Zlatnu palmu, glavnu nagradu festivala, a potom je trijumfirao na dodjeli Europske filmske akademije osvojivši nagrade za najbolji film, komediju, režiju, scenarij, glumca (Claes Bang) i scenografiju. Uz izvrsnog Claesa Banga u filmu dvije važne uloge nose i američki glumci Elisabeth Moss ("Dobri momci", "Sluškinjina priča") i Dominic West ("Žica", "Preljub").