Modeli Carl i Yaya pozvani su na luksuzno krstarenje u društvu ultrabogataša – ruskog oligarha, britanskih trgovaca oružjem i ekscentričnog kapetana alkoholičara (Woody Harrelson) koji citira Marxa. Isprva sve izgleda savršeno poput Instagrama. No sprema se oluja i luksuznu večeru s kapetanom kvari masovni napad morske bolesti. Dio putnika i posade završava nasukan na pustom otoku. Otkrivši da samo jedno od njih zna kako uloviti ribu, hijerarhija među unesrećenicima najednom se izvrće. Trokut tuge razuzdana je satira o klasnim ulogama i neukusu ekstremnog bogatstva koja je svom redatelju Rubenu Östlundu donijela već drugu Zlatnu palmu u Cannesu.

Izabran u službenu selekciju Cannesa 2020. i hvaljen od kritike, film prati tri dana u životu fitness-influencerice Sylwije, nudeći nam uzbudljiv pogled iza kulisa te fascinantne online kulture. Energetična i predana svom poslu, Sylwijina javna persona pršti zaraznom pozitivnošću. Ona je svoja vlastita kreacija. No u intimi četiri zida njezina prpošna osobnost postaje hladna povučenost i otkriva bolnu prazninu ispod brižno izgrađene blještave fasade. Iako je kao zvijezda društvenih mreža okružena odanim zaposlenicima i stotinama tisuća obožavatelja, Sylwia žudi iskusiti istinsku prisnost. Kada s fanovima podijeli svoje osjećaje usamljenosti, zauzvrat dobije više nego što je očekivala.

Najnovije ostvarenje Srdana Golubovića (Krugovi – ZFF 2013., Sundance – Posebna nagrada žirija), jednog od najvažnijih suvremenih srpskih redatelja, donosi priču o nezaposlenom nadničaru koji, nakon što mu socijalna služba oduzme djecu, napušta svoje malo selo na jugu Srbije i pješice kreće na put prema Beogradu gdje planira svoj slučaj iznijeti samome ministru. Film temeljen na stvarnom događaju, svoju je svjetsku premijeru imao u programu Panorama Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu gdje je osvojio nagradu publike i nagradu Ekumenskog žirija, da bi potom bio prikazan na brojnim svjetskim festivalima i ovjenčan nizom nagrada, između ostalog nagradom publike Zlatna vrata na Pulskom filmskom festivalu, i to kao prvi film u povijesti tog festivala ocijenjen s prosječnom ocjenom publike 5.0. U naslovnoj ulozi oca koji od gubitnika s društvene margine postaje junakom našega doba impresivnu glumačku interpretaciju ostvario je Goran Bogdan, za koju je nominiran za nagradu Europske filmske akademije (EFA) u kategoriji najboljeg europskog glumca, čime je postao prvi hrvatski glumac nominiran za tu prestižnu nagradu.

U svom novom ostvarenju, redateljica Andrea Štaka (dobitnica Zlatnog leoparda za debitantski film Gospođica) vješto rastvara slojeve ženskog identiteta u malenom hrvatskom gradu. Priča prati ženu (Marija Škaričić) koja, preplavljena svakodnevnim brigama i obvezama, pokuša u svom životu prisvojiti prostor samo za sebe. Mare nikada nije letjela avionom. Živi pored aerodroma s mužem i troje tinejdžera i voli svoju obitelj, no ponekad se osjeća gotovo kao strankinja u vlastitom domu. Žudeći za promjenom i nepoznatim, ona promatra avione kako lete iznad nje. Kada se u susjednu kuću useli stranac, Mare će staviti svoj život na kušnju. Film je premijerno prikazan na prestižnom Berlinaleu u programu Panorama, a na Sarajevo Film Festivalu nagrađen je Srcem Sarajeva za najbolju glumicu.

play 10.0 10.0 4 glasa

Nakon uspjeha komedije Kralj Belgijanaca (ZFF 2016.), redateljski dvojac Jessica Woodworth i Peter Brosens u nastavku nam donose nove (ne)zgode naslovnog junaka, i to u hrvatskoj koprodukciji. Nakon što u incidentu u Sarajevu zadobije prostrijelnu ranu uha, belgijski kralj budi se na Brijunima, nekadašnjoj znamenitoj Titovoj rezidenciji. Dok pokušava pobjeći s otoka, stiže izaslanik koji ga obavještava da je proglašen prvim carem nacionalističke Nove Europe. Film je premijerno prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu, a zanimljiv je i po tome što je u potpunosti snimljen u Hrvatskoj.

U svom posljednjem filmu, nagrađivani autor Ovnova Grímur Hákonarson ponovno zadire pod površinu ruralnih islandskih zajednica. Film Mlijeko predstavlja još jedan u nizu sjajnih nezavisnih naslova koji posljednjih godina čine islandsku kinematografiju jednom od najzanimljivijih na svijetu. Ovaj put, u središtu je iskrene i humorne drame buntovna sredovječna junakinja koja će uzdrmati svoju malu lokalnu zajednicu nakon što se suprotstavi korumpiranom sustavu zbog čega kritičari ovaj film uspoređuju s kino uspješnicom Tri plakata izvan grada.  Nakon muževe pogibije, Inga saznaje da je njihova mliječna farma u golemim dugovima prema moćnoj kooperaciji koja ilegalnim spletkama drži monopol nad poslovanjem lokalnih farmera. Previše rezignirani da bi se oduprijeli statusu quo, njezini sumještani iznenađujuće su lojalni mašineriji koja ih iskorištava te Inga mora upotrijebiti svu svoju lukavost kako bi se oslobodila čvrstog stiska zadruge i počela živjeti po vlastitim pravilima.