Četiri šarmantna, dirljiva i napeta ostvarenja koja suptilno postavljaju pitanja o životu, gubitku, ljubavi i prihvaćanju dio su ovogodišnjeg ZFF-ova programa Mreža festivala Jadranske regije. Riječ je o regionalnom festivalu osnovanom prošle godine u želji da pandemija ne zaustavi film na putu do publike, a u njegovoj realizaciji udružili su se festivali u Sarajevu, Beogradu, Ljubljani, Herceg Novom i Zagrebu.
Radu Muntean, jedan od vodećih rumunjskih redatelja, u svom novom filmu Întregalde istražuje granice velikodušnosti, empatije i ljudske potrebe da pomogne drugome. Priča o troje volontera koji odlaze u udaljena transilvanijska sela kako bi tamošnjim stanovnicima dostavili potrepštine pretvara se u napetu dramu, a izazovne situacije u naizgled samarićanskim protagonistima pobuđuju ne toliko altruistične osjećaje. Ova napeta gorko-slatka satira o licemjerju i zamkama milosrđa premijerno je prikazana u Cannesu.
Premijeru na istom festivalu doživjela je i Alma Viva, cjelovečernji igrani prvijenac francusko-portugalske redateljice Cristèle Alves Meira inspiriran portugalskim folklorom i vjerovanjima. Kao i svakog ljeta mala Salomé praznike provodi kod svoje bake, koja je uči tajnama vještičarenja. Kada baka iznenada umre, u selo stiže njezin sin Joaqim i ludilo počinje. Dok odrasli tonu u kaos i svađu oko sprovoda, Salomé zaposjeda duh ljutite bake koja svoje razočaranje ponašanjem odraslih članova obitelji pokazuje širenjem vlastitog kaosa.
Gubitkom najbližih bavi se i Ružičasti mjesec (Pink Moon) nizozemske redateljice Floor Van Der Meulen, ovjenčane posebnim priznanjem za režiju na festivalu Tribeca. Dirljiv portret obitelji koju čine 74-godišnji Jan i njegovo dvoje odrasle djece, Iris i Ivan, na posve nesentimentalan način, lišen moraliziranja, postavlja kompleksna pitanja o životu i mogućnosti odlučivanja o njegovu kraju. Naime, kada Jan suoči svoju djecu s vlastitom odlukom da okonča život uoči sljedećeg rođendana, Iris i Ivan prisiljeni su suočiti se s gubitkom i tugom i prije nego što smrt njihova oca nastupi.
Smrt je pokretački događaj i u gruzijskom filmu Mokri pijesak (Wet Sand), moćnoj ljubavnoj priči prožetoj misterijom, s oštrom kritikom društvenih doktrina i netrpeljivosti. Redateljica Elena Naveriani prati junakinju Moe koja dolazi u selo na Crnom moru kako bi sahranila djeda. Suočena s mrežom laži i tragičnim posljedicama djedove dugogodišnje ljubavne afere, Moe otkriva istinu koja će mještane natjerati da napokon zauzmu stav, a njoj će pomoći da nauči voljeti. Gia Agumava, inače filolog kojemu je ovo prva uloga na velikom platnu, za ulogu u ovoj melankoličnoj, multigeneracijskoj queer priči o pravu na sreću u toksično netolerantnoj sredini osvojio je nagradu u Locarnu.
Naslove iz ovog programa publika će moći gledati u Muzeju suvremene umjetnosti, ali i online putem platforme kinoeuropa.hr. Štoviše, moći će i glasovati za najbolji film, kojem će biti dodijeljena nagrada Adriatic Audience Award.