Među deset novih naslova na platformi Kino Europa Online ističu se vizualne rapsodije Paola Sorrentina (Velika ljepota i Mladost) dok su jednako nezaobilazni i mali filmovi s velikim pričama – bugarska Lekcija i paragvajski Nasljednice.
Paolo Sorrentino jedna je od najzanimljivijih figura u kinematografiji 21. stoljeća čiji je film Velika ljepota, oda Rimu, hedonizmu i umjetnosti, instantno postao filmski klasik kojemu se mnogi iznova vraćaju. Film koji je uslijedio nakon njega, Mladost, nastavlja sličan proces u kojemu njegovi glavni junaci premeću pitanja prošlosti, budućnosti i smisla života. Oba filma odlikuju izvrsne glumačke izvedbe i magični, očaravajući kadrovi u kojima živa i neživa materija funkcioniraju u savršenom skladu. Sorrentinov sunarodnjak, Luca Guadagnino, jednaku opčinjenost prirodom i lijepim, pretočava u svoj film Rasprskavanje (A Bigger Splash). Tilda Swinton, s kojom Guadagnino surađuje od svog prvijenca “Protagonisti”, fantastična je u glavnoj ulozi, a izuzetno je dojmljiv cijeli glumački ansambl koji uz nju čine još Ralph Fiennes, Michael Schoenaerts i Dakota Johnson.
Još jednu vrhunsku glumačku izvedbu Isabelle Huppert donosi film Sve što dolazi, iskrena i intimna priča o ženi koja na vrhuncu svog intelektualnog, društvenog i obiteljskog života ostaje bez svega i mora početi iznova. Potpuno drugačiji, napeti komorni triler Krivnja također nosi još jedan izvrstan glumac Jacob Cedergren. Film je režirao Gustav Möller, Šveđanin s danskim obrazovanjem, koji je nagradu publike za svoj prvijenac dobio na Sundanceu, Rotterdamu i Montclairu.
U vremenima kada koruptivni političari ne silaze s naslovnica naših medija, film Rodriga Sorogoyena beskompromisno prikazuje španjolsku inačicu beskrupuloznih političara u svom filmu Vlast. Liku karizmatičnog i korumpiranog političara Manuela, koji i sam ulazi u borbu s korupcijom, suprotstavlja lik pravične novinarke Amaie (Bárbara Lennie). Pitanjem morala i principijelnosti bavi se i bugarski autorski dvojac Kristina Grozeva i Petar Valčanov u filmu Lekcija. Priča o profesorici Nadeždi koja nastoji svojim učenicima usaditi prave vrijednosti, a sama je stavljena u iskušenje, uvjerljivo je i snažno filmsko djelo.
Jednu od najoriginalnijih ekranizacija Snjeguljice (“Blancanieves”) režirao je Pablo Berger, koji svoju junakinju seli u svijet borbi s bikovima i flamenka, čime na poseban način odaje počast nijemom filmu i bajkama braće Grimm.
Čak dva filma predstavljaju južnoamerički kontinent – brazilski Druga majka i paragvajski Nasljednice. Druga majka sjajno secira klasne odnose kroz priču o Val, ženi koja je život posvetila odgoju tuđeg djeteta i mora se suočiti sa svojom, sada već odraslom, kćeri. Radnju filma Nasljednice također pokreće klasna pripadnost – za Chelu i Chiquitu, bogate nasljednice i dugogodišnje ljubavnice, sve se mijenja kad ostanu bez svog bogatstva.
Posljednjih sedam naslova (Druga majka, Nasljednice, Blancanieves, Sve što dolazi, Lekcija, Vlast, Krivnja), proputovali su tijekom svoje redovne distribucije cijelu Hrvatsku, a posebno obalne gradove i otoke, zahvaljujući Kino Mediteranu i Festivalu mediteranskog filma Split. Ovim zajedničkim odabirom filmova pozdravit ćemo ljeto koje stiže i posuditi njihovu krilaticu jer “lito počinje i na Kino Europa Online”!