Redatelj: Haifaa Al Mansour
Scenarist: Haifaa Al Mansour
Producent: Roman Paul, Gerhard Meixner
Produkcijska kuća: Razor Film
Direktor fotografije: Lutz Reitemeier
Montaža: Andreas Wodraschke
Glazba: Max Richter
Glumci: Reem Abdullah, Waad Mohammed, Abdullrahman Al Gohani
Zemlja: Saudijska Arabija, Njemačka
Godina: 2012.
Trajanje: 97 minuta
Uzrast: 10+
Vadžda je desetogodišnja djevojčica koja živi u predgrađu Rijada, glavnog grada Saudijske Arabije. Unatoč odrastanju u konzervativnoj sredini ona nosi traperice i tenisice, sluša rock i sanja o kupnji zelenog bicikla koji će joj omogućiti da se utrkuje s prijateljem Abdullahom. Stoga Vadžda odluči sama prikupiti novac. Njezina okolina ne odobrava da djevojčice voze bicikl pa joj ga i majka odbija kupiti, no to neće spriječiti Vadždu da sama prikupi novac. Prvi igrani film snimljen u Saudijskoj Arabiji, prvi je put prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji, gdje ga je kritika prozvala velikim otkrićem i to najviše jer o strogom i zatvorenom društvu Saudijske Arabije progovara šarmantno i kroz neodoljiv lik mlade Vadžde. Redateljica suptilno, ne prikazujući svoje likove crno-bijelo, progovara o društvu željnom promjene.
Namijenjeno uzrastu 10+.
Venecijanski filmski festival 2012. - CICAE - nagrada Cinema d’Arte e d’Essai, nagrada CinemAvvenire, Interfilmova nagrada za promicanje međurelogijskog dijaloga
Dubai International Film Festival - najbolja glumica i najbolji film
Fribourg International Film Festival - nagrada publike
Rotterdam Film Festival - Dioraphte Award
Göteborg International Film Festival - nagrada publike
Los Angeles Film Festival - nagrada publike
Haifaa al Mansur je prva žena-redatelj u Saudijskoj Arabiji i smatraju je jednom od najistaknutijih filmaša u toj kraljevini. Diplomirala je književnost na Američkom sveučilištu u Kairu, a magistrirala je režiju na Sveučilištu u Sydneyu. Uspjeh njezina tri kratka filma, kao i međunarodna priznanja za nagrađivani dokumentarac Žene bez sjene (2005.) utjecao je na čitav novi val saudijskih filmskih autora, a temi otvaranja kino-dvorana u zemlji, priskrbio naslovne stranice. U domovini, njezin rad je podjednako i hvaljen i napadan, jer potiče na raspravu o onome što se uglavnom smatra tabu temama – toleranciji, opasnostima od vjerske zadrtosti i potrebi da Saudijci kritički promotre svoju tradicionalnu i strogu kulturu. Vadžda je njezin prvi dugometražni igrani film.
Blistavo otkriće!
Le Monde
Na listi 10 najboljih filmova časopisa The Hollywood Reporter u prošloj godini.