Redatelj: Amanda Kernell
Scenarist: Amanda Kernell
Producent: Lars G. Lindström
Produkcijska kuća: Nordisk Film Production Sverige AB, SVT, Bautafilm, Nordisk Film Production A/S, DigiPilot A/S
Direktor fotografije: Sophia Olsson
Montaža: Anders Skov
Glumci: Lene Cecilia Sparrok, Mia Erika Sparrok, Maj Doris Rimpi, Julius Fleischanderl, Olle Sarri
Zemlja: Norveška, Švedska, Danska
Godina: 2016.
Trajanje: 110'
Početak prikazivanja: 9. 9. 2018.
Gorko-slatka priča o odrastanju u Švedskoj 1930-ih. Četrnaestogodišnja Elle Marja i njezina sestra Njenna žive u obitelji Saama, naroda koji njeguje vlastite tradicije i način života. Kada ih pošalju u internat namijenjen samo djeci Saama, njih dvije suočit će se s grubom stvarnošću rasizma i diskriminacije švedskog društva koje ih percipira kao inferiorne i drukčije. Podvrgnuta ponižavajućim fizikalnim pregledima i dobacivanjima lokalnih stanovnika, preneražena Elle počne sanjariti o boljem životu te se svim silama trudi asimilirati i usvojiti švedski jezik. Njezina se sestra pak još odlučnije okreće prema saamskim običajima i nasljeđu. Film je premijerno prikazan na Danima autora u Veneciji gdje je osvojio nagradu FEDEORA i Europa Cinemas Label, a dobitnik je i nagrade LUX koju dodjeljuje Europski parlament za postignuća u kinematografiji.
Venecijanski filmski festival – Venice Days 2016 – nagrada FEDEORA za najboljeg mladog redatelja; nagrada Europa Cinemas Label
Thessaloniki International Film Festival 2016 – nagrada za promicanje ljudskih prava
Göteborg Film Festival 2017 – nagrada Dragon za najbolji nordijski film, nagrada Sven Nykvist za najbolju kinematografiju (Sophia Olsson)
Toronto International Film Festival 2016
Sundance Film Festival 2017
Berlinale 2017
Amanda Kernell rođena je 1986. godine. Diplomirala je na Danskoj filmskoj školi (Den Danske Filmskole). 'Laponska krv' njezin je dugometražni prvijenac nastao prema nagrađivanom kratkometražnom filmu 'Stoerre Vaerie' koji je premijeru imao na Filmskom festivalu Sundance 2015. godine.
Filmski kritičari 54+ / Filmske kritike