Redatelj: Sophie Fiennes
Produkcijska kuća: Blinder Films, Sligoville, Amoeba Film
Zemlja: UK, Irska
Godina: 2017.
Trajanje: 115'
Veća od života, divlja, strašna, androgina – Grace Jones igra sve ove uloge. No ovdje je upoznajemo i u ulozi ljubavnice, kćeri, majke, sestre, pa čak i bake, a ona se razotkriva pred našim očima i pomaže nam da upoznamo što se nalazi iza maske.
Film prati Grace na putovanju automobilom duž njezine rodne Jamajke sa sinom Paulom i nećakinjom Chantal, gdje otkrivamo njezine obiteljske korijene i priču o traumatičnom djetinjstvu. Grace i njezina braća Chris i Noel, koje je nekoliko godina odgajao nasilan i autoritativan polu-djed Mas P, pokušavaju shvatiti i riješiti se ovog formativnog iskustva. Za to vrijeme senzualnost otoka i njegov tropski sjaj odzvanjaju užicima koji su podjednako utjecali na Grace i njezin apetit za životom.
Na jamajčanskom dijalektu bloodlight označava crveno svjetlo koje signalizira snimanje u studiju, a bami vrstu kruha koju je Grace posebno voljela kao mala. U filmu se izmjenjuju prizori Jamajke s javnim i privatnim životom Grace Jones. Vidimo je kao ciganku između Tokija, Pariza, Moskve, Londona i New Yorka, umjetnicu u jamajčanskom studiju s glazbenim dvojcem Slyjem i Robbiejem (koji je prate tijekom cijele karijere), ili kako prepričava obožavateljicama iza scene o svojem slavnom TV pojavljivanju kod Russella Hartyja iz vlastite perspektive. Topla i duhovita, ona je podjednako i Bako – divlji hedonist i ljubitelj zabava – i snažna i ustrajna poslovna žena.
Njezina pozornica je stalna točka na koju se film vraća, s pjesmom Love Is the Drug izvedenom poput arije, koja film vodi do finala, te najdirljivijim scenama, među kojima je susret s francuskim fotografom Jean Paulom Goudeom, ocem njezina sina Paula i tvorcem njezinih legendarnih omota albuma. Ovo je Grace kakvu još nismo vidjeli, koja nas podsjeća što to znači usuditi se stvarno živjeti. U svim svojim vidljivim kontradikcijama, Grace Jones doima se kao iznimka, no i kao identifikacijska točka: ona je iznimka koja potvrđuje pravilo.
Washington DC Filmfest 2018 - nagrada publike za najbolji dokumentarac
Sophie Fiennes rođena je 1967. u Ipswichu. Surađivala je s Peterom Greenawayem. U svojim se dokumentarcima voli baviti odnosom performansa i identiteta. Voli snimati portrete slavnih umjetnika, od Michaela Clarka (The Late Michael Clark) do Anselma Kiefera (Over Your Cities Grass Will Grow) i Grace Jones. Snimila je dva dokumentarna filma o slovenskom filozofu Slavoju Žižeku, Pervertitov vodič kroz film i Pervertitov vodič kroz idelogiju. Uz portret genijalnog Alaina Platela (Because I Sing) snimila je i kratki film o njegovu sudjelovanju u projektu Ramallah! Ramallah! Ramallah! u kojem je angažirao jednu palestinsku plesnu trupu. U desetminutnome Lars From 1-10 Lars von Trier pričao joj je o sad već gotovo zaboravljenom manifestu Dogme '95. U dokumentarcu Hoover Street Revival pozabavila se Noelom Jamesom, biskupom karizmatikom iz losanđeleske četvrti South Central.