EN HR
  • 18.travanj

    Novo na programu: Pobjednik 16. ZFF-a ‘Teret’ i intrigantni omnibus ‘Duboki rezovi’

    Pobjednik prošlogodišnjeg izdanja Zagreb Film Festivala i jedan od najboljih filmova regije u posljednjih nekoliko godina, Teret srpskog redatelja Ognjena Glavonića, dolazi na repertoar kina Europa 18. travnja. 

     

    ‘Teret’ u maniri filma ceste prati Vladu, vozača kamiona, u zadatku prevoženja tajanstvenog tereta s Kosova do Beograda. Temeljen je na istinitoj priči o pokušaju Miloševićevog režima da za vrijeme NATO-ova bombardiranja Srbije 1999. prikrije ratne zločine nad Albancima. Unutarnje tenzije glavnog lika sjajno utjelovljuje Leon Lučev, za ovu ulogu nagrađen Srcem Sarajeva na Sarajevo Film Festivalu.

     

    Prema riječima samog redatelja, Teret je film o tome što jedna generacija ostavlja drugoj, ali i film koji ima namjeru biti „kamenčić u cipeli“ jer „teret iz naslova filma nije samo onaj kojega glavni lik vozi u kamionu ili u sebi, nego i povijesni teret koji se na ovim prostorima prenosi s generacije na generaciju i stalno je prisutan, a o njemu se ne razgovara“.

     

    Razvijan u okviru ZFF-ove radionice Moj prvi scenarij, ‘Teret’ je premijerno prikazan prošle godine u programu 15 dana autora u Cannesu, a uz osvojena Zlatna kolica na 16. ZFF-u, osvojio je brojna priznanja i pohvale kritike.  

     

     

     

    Tri kratke filmske priče objedinjene u 'Dubokim rezovima' nastale na temelju tri domaća književna predloška s potpisima Olje Savičević Ivančević, Ksenije Kušec i Romana Simića gledatelje vode na filmsko putovanje tamnom stranom ljudske prirode.

     

    Filmski triptih Duboki rezovi u fokus stavlja tri disfunkcionalne obitelji. ‘Trešnje’ naše nagrađivane montažerke i redateljice Dubravke Turić, premijerno prikazan u programu 15 dana autora na Festivalu u Cannesu, tragična je priča o odrastanju u dalmatinskom zaleđu; u drami s elementima horora ‘Smrt bijela kost’ u režiji Filipa Mojzeša, bezazlena dječja igra iznenada prerasta u dramatičnu situaciju, a u segmentu ‘Predmeti koji tonu’ Filipa Peruzovića upoznajemo brižnog oca koji sumnja da je njegova, sad već odrasla kći žrtva obiteljskog nasilja.