EN HR
  • 12.travanj

    Dobitnik Srebrnog lava 'Julien u sredini' u kinu!

    Napeta triler-drama 'Julien u sredini' francuskog redatelja i glumca Xaviera Legranda, 19. travnja stiže u kino! Za svoj redateljski prvijenac Legrand je nagrađen Srebrnim lavom za režiju na prestižnoj venecijanskoj Mostri, a film je hrvatsku premijeru imao u sklopu natjecateljskog programa 15. Zagreb Film Festivala pod naslovom 'Skrbnik'.

     

    Miriam i Antoine Besson tek su se razveli. Miriam traži isključivo skrbništvo nad sinom Julienom kako bi ga zaštitila od navodno nasilnog oca. No na sudu je Antoine slika smirenog i preobraćenog čovjeka te uspijeva izboriti zajedničko skrbništvo. Traumatizirani Julien postaje talac u sukobu između majke koja će učiniti sve da pobjegne od bivšeg muža i oca koji sinom manipulira kako bi se ponovno uvukao u život bivše supruge.

     

    U brojnim hvalospjevima kritičari prije svega ističu vještu režiju i intenzitet radnje. Screen Daily navodi kako je u pitanju „nepodnošljivo napeta vožnja bez zadrške kroz košmar obiteljskog terora. 'Julien u sredini' sofisticiranom filmskom tehnikom donosi uznemirujuće realne prizore s kojih ne možete skinuti pogled.“

     

    Ova dirljiva, napeta i nagrađivana drama progovara o obiteljskom nasilju i kritizira francusko obiteljsko pravo. Redateljevim riječima „razvod je nerijetko nasilni rat, kao što je i u filmu, a u tom ratu supružnici se često ne libe koristiti manipulaciju i laž za svoje ciljeve.“ Legrand se vješto poigrava različitim točkama gledišta. Muža/oca kojeg uvjerljivo portretira Denis Ménochet (pamtimo ga po sjajnim izvedbama u Tarantinovim 'Nemilosrdnim gadovima' i 'Grand Central' Rebecce Zlotawski), promatramo kroz tri motrišta: sutkinje, sina i bivše žene. I sam uspješan kazališni glumac, Legrand majstorski navigira glumce, a pravo je otkriće maleni Thomas Gioria u ulozi Juliena.

     

    'Julien u sredini' nastavak je Legrandova kratkometražnog filma 'Prije nego sve izgubiš' koji je bio nominiran za Oscara i svjedoči burnom razvodu supružnika. Iste likove susrećemo kad tijekom brakorazvodne parnice definiraju skrbništvo nad djetetom o kojem odlučuje sud. Legrand intimnu privatnu priču razotkriva kao društveno pitanje koje se tiče svih, podrivajući tradicionalne patrijarhalne strukture.