Produkcijska kuća: Hrcin

Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 85'
    Početak prikazivanja: 16. 1. 2018.

Sinopsis

'Gazda: Početak' drugi je film iz serijala 'Gazda'. Film je to o Agrokoru prije Agrokora, o debaklu privatizacije, tranzicije i pravosuđa te nasljeđu koje i danas baštinimo. Narativna okosnica filma je priča o Miroslavu Kutli, jednom od najvećih tajkuna devedesetih. Suradnici na filmu su Saša Paparella i istraživački novinari Mašenjka Bačić i Zvonimir Tivon.

Ulaznice za premijeru 16. siječnja u 19 h možete kupiti na linku.

Velika dvorana
    16.1. Utorak, 19:00
    19.1. Petak, 19:35
    20.1. Subota, 19:00

Dvorana Müller
    18.1. Četvrtak, 21:10
    24.1. Srijeda, 21:10

Kupi ulaznice

• Prijelomni čas 12

The Darkest Hour, biografska povijesna ratna drama

Info

Redatelj: Joe Wright
    Scenarist: Anthony McCarten
    Producent: Tim Bevan, James Biddle, Lisa Bruce, Eric Fellner, Anthony McCarten, Douglas Urbanski, Lucas Webb
    Direktor fotografije: Bruno Delbonnel
    Montaža: Valerio Bonelli
    Glazba: Dario Marianelli
    Glumci: Lily James, Gary Oldman, Ben Mendelsohn, Kristin Scott Thomas, Stephen Dillane, Samuel West, Jordan Waller, Ronald Pickup

Zemlja: Velika Britanija
    Godina: 2017.
    Trajanje: 125'
    Početak prikazivanja: 18. 1. 2018.

Sinopsis

U ranim danima Drugog svjetskog rata, sudbina zapadne Europe je u rukama novoimenovanog britanskog premijera Winstona Churchilla. Mora odlučiti hoće li pokleknuti pred zloglasnim Hitlerom ili će ustrajati u borbi za ideale, slobodu, i neovisnost naroda, suprotstavivši se znatno većim izgledima nacističke vojske. Dok se nezaustavljive nacističke snage gotovo prelijevaju zapadnom Europom, ni Ujedinjeno Kraljevstvo nije lišeno straha od neizbježne invazije. Uz nepripremljenu javnost, skeptičnog kralja, te bez podrške vlastite stranke, Churchill mora donijeti možda najznačajniju odluku u svojoj karijeri sasvim sam. U pokušaju da se suprotstavi teroru morat će izdržati prijelomni trenutak, okupiti narod i pokušati promijeniti tijek svjetske povijesti. Prijelomni čas pripovijeda o turbulentnom mandatu legendarnog britanskog premijera čiji su politički potezi bili ključni za opstanak Britanije u tada nemilosrdnim okolnostima. Oldman je svojom posvećenom izvedbom Churchilla dočarao kao odvažnog vođu ali i čovjeka od krvi i mesa pa će njegov inteligentni humor začiniti ozbiljnost scenarija te zabaviti publiku. Cjelovitost ovom filmskom ostvarenju daje i potpora vrhunskih glumaca u sporednim ulogama, istaknutih u brojnim sadržajima BBC produkcije i popularnom serijalu Igra Prijestolja.

Nagrade i festivali

Zlatni globus 2018. - nagrada za najboljeg glumca (Gary Oldman)

Velika dvorana
    18.1. Četvrtak, 19:00
    19.1. Petak, 21:10
    20.1. Subota, 16:45

Kupi ulaznice

• Projekt Florida 12

The Florida Project, igrani

Info

Redatelj: Sean Baker
    Scenarist: Sean Baker, Chris Bergoch
    Produkcijska kuća: Cre Film, Freestyle Picture Company, June Pictures, Sweet Tomato Films
    Direktor fotografije: Alexis Zabe
    Montaža: Sean Baker
    Glumci: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 25. 1. 2018.

Sinopsis

Počeli su ljetni praznici. Mala Moonee i njezini prijatelji Scooty i Dicky dane provode bez nadzora odraslih u igri čija se pravila mijenjaju kako im se prohtije. Moonee sa svojom bandom uživa na ljetnom suncu dok njezina majka Halley pokušava spojiti kraj s krajem, pronaći novi izvor zarade, skupiti siću koja će za još tjedan dana produljiti njihov boravak u Magičnom dvorcu, motelu okrečenom ljubičastom bojom u kojem odsjedaju putnici koji su htjeli u obližnji Disneyland, ali su greškom završili u toj nedođiji. No, Moonee na svijet gleda drugačijim očima, i njezin dom svaki dan opravda svoje ime.

U najvećem dijelu filma čudnu floridsku suburbiju gledamo očima djeteta. Kamera je pritom redovito u razini dječjeg pogleda. Bez obzira na to, odrasli se nikad ne doimaju kao nadmoćni, banda osnovnoškolaca suvereno vlada tim magičnim svijetom. Sean Baker stvara i postupno pojačava osjećaj nelagode, napetosti i, konačno, frustracije, jer bismo se, sukladno kodovima klasičnog fabularnog stila, trebali identificirati s djetetom kroz čiju vizuru gledamo, a to nam sustavno ne uspijeva jer drugačije razumijemo ono što vidimo. Iskustvo djeteta koje gleda i iskustvo nas, koji smo pozvani da gledamo s njom, ne mogu biti ista. Mi istodobno vidimo i manje i više od nje. S jedne strane, naš je pogled osiromašen, ne vidimo fantazije kojima je protkan magični svijet djetinjstva. S druge strane, mi vidimo bijedu koje Moonee nije svjesna, znamo da bi ta djevojčica već sutra mogla ostati bez krova nad glavom, ne možemo je ne vidjeti nego kao žrtvu krize tržišta nekretnina. S Moonee živimo jedno ljeto, a najveća tragedija je u tome što svako ljeto dođe kraju. Ona prvu lekciju neće naučiti u školi. Morat će naglo odrasti: na putu je da se po prvi put simbolički identificira s nama i vidi samu sebe onako kako je mi vidimo.

Sean Baker s ovim je filmom, kao i Andrea Arnold s American Honey, upotrijebio većinom naturščike da snimi studiju koja bi mogla proći kao etnografija ekonomskog naličja američkih fantazija: u slučaju Arnold to je supkultura “Mag Crew” kao pervertirani oblik kontrakulture, a kod Bakera to je Kissimmiee kao neprepoznatljivi, žalosni prežitak Disneyjeve urbanističke vizije. Naime, nacrt Walta Disneyja uključivao je puno više od tematskog parka. Supstanca njegove vizije na koji se referira naslov Bakerova filma bio je radnički grad koji je trebao nastati u blizini onog što je danas Disneyland. On je trebao biti korektiv svih zala koje je Disney zamjetio u Los Angelesu – gradu bez jasnog centra, s premalo pješačkih zona i previše automobila. Njegova ideja bila je izgraditi grad u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Taj hotel trebao je okruživati zeleni pojas sa školama i zgradama za izvannastavne aktivnosti, a njega rijetko naseljena predragađa, dok bi onkraj njih bili smješteni industrijski parkovi. Hotel u središtu urbanističke završio je kao zadnje utočište proletarijata koji bi bilo kada mogao završiti bez krova nad glavom, bilo gdje.

Nagrade i festivali

nominacija za najbolji strani film, British Independent Film Awards 2017.; nagrada kritičara, Hamburg Film Festival 2017., službena selekcija Directors Fortnight Cannes Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film festival 2017.; službena selekcija Zurich Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017

• Muzej čudesa

Wonderstruck, drama

Info

Redatelj: Todd Haynes
    Scenarist: Brian Selznick
    Producent: Pamela Koffler,, John Sloss, Christine Vachon
    Produkcijska kuća: Amazon Studios, Cinetic Media, FilmNation Entertainment
    Direktor fotografije: Edward Lachman
    Montaža: Affonso Gonçalves
    Glazba: Carter Burwell
    Glumci: Julianne Moore, Millicent Simmonds, Oakes Fegley, Tom Noonan, Michelle Williams

Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 116'
    Početak prikazivanja: 8. 2. 2018.

Sinopsis

Temeljen na istoimenom proslavljenom romanu autora Briana Selznicka, radnja filma Muzej čudesa prati Bena i Rose, dvoje djece iz različitih vremenskih razdoblja koji potajno sanjaju o tome da im životi budu potpuno drugačiji. Ben žudi za ocem kojeg nikada nije upoznao, dok Rose sanjari o tajanstvenoj glumici čiji život prati putem svog vlastitog albuma. Kada Ben otkrije misteriozni trag u vlastitoj kući, a Rose pročita intrigantni naslov u novinama, njih dvoje kreću u potragu za pronalaskom onoga što im fali u životima, a rezultat će biti nešto što nitko od njih niti u najboljim snovima nije očekivao...

Nagrade i festivali

Cannes Film Festival - nominacija za Zlatnu palmu (Todd Haynes)

Životopis redatelja

Todd Haynes američki je filmski redatelj, široj publici poznat po filmovima kao što su 'Daleko od raja' i 'Nema me'. Haynesova ostvarenja često su provokativna i subvertiraju klasičnu narativnu strukturu s elementima transgresije, (homo)erotike i netipičnim tretmanom rodnih uloga. Njegovo je ime postalom simbolom 'queer' kinematografije u Sjedinjenim Državama.

• Skrivena ljubav

Chiamami col tuo nome

Info

Redatelj: Luca Guadagnino
    Scenarist: James Ivory, Luca Guadagnino, Walter Fasano (prema romanu Andréa Acimana)
    Producent: Peter Spears, Luca Guadagnino, Emilie Georges, Rodrigo Teixera, Marco Morabito, James Ivory, Howard Rosenman
    Produkcijska kuća: Frenesy Film, La Cinefacture, Water's End Productions
    Direktor fotografije: Sayombhu Mukdeeprom
    Montaža: Walter Fasano
    Glumci: Armie Hammer, Timothée Chalamet, Michael Stuhlbarg, Amira Casar, Esther Garrel, Victoire Du Bois, Vanda Capriolo, Antonio Rimoldi, Elena Bucci, Marco Sgrosso, André Aciman, Peter Spears

Zemlja: Italija, Francuska, Brazil
    Godina: 2017.
    Trajanje: 132'
    Početak prikazivanja: 1. 2. 2018.

Sinopsis

Ljeto je i rane su 80-e. Sedamnaestogodišnji Elio praznike namjerava provesti u ugodnom opuštanju u obiteljskoj vili na sjeveru Italije. Plivanje, druženje s prijateljima i upijanje sunca jedini su planovi koje ima, no oni padaju u vodu kada im se na odmoru pridruži zgodni Oliver, student Eliova oca arheologa. Oliverova šarmantna pojava izbacit će ga iz ravnoteže i u njemu probuditi neočekivanu i snažnu privlačnost. Ovaj film o sazrijevanju i prvoj ljubavi treći je dio Guadagninove svojevrsne trilogije o žudnji (Ja sam ljubavRasprskavanje). Scenarij je napisao legendarni scenarist i redatelj James Ivory, poznat po nagrađivanim adaptacijama brojnih književnih klasika (Soba s pogledomNa kraju dana). Film je snimljen na 35-mm vrpci, što senzualnu sanjivost osunčanog talijanskog krajolika čini još više neodoljivom.

Nagrade i festivali

Sundance Film Festival 2017; Berlin International Film Festival 2017 – Panorama; Melbourne International Film Festival 2017 – Audience Award; Toronto International Film Festival 2017 – 3rd place for People's Choice Award

Životopis redatelja

Luca Guadagnino rođen je 1971. u Italiji. Redatelj, scenarist i producent koji je međunarodni ugled stekao filmovima 'Ja sam ljubav' ('Io sono l’amore', 2009.) i 'Rasprskavanje' ('A Bigger Splash', 2016.). Uz igrane, režira i dokumentarne filmove te operu. 2012. godine osnovao je producentsku kuću Frenesy Film.

• Lady Bird

Lady Bird, komedija/drama

Info

Redatelj: Greta Gerwig
    Scenarist: Greta Gerwig
    Producent: Eli Bush, Evelyn O'Neill, Scott Rudin
    Produkcijska kuća: Scott Rudin Productions, Entertainment 360, IAC Films
    Direktor fotografije: Sam Levy
    Montaža: Nick Houy
    Glazba: Jon Brion
    Glumci: Saoirse Ronan, Timothée Chalamet, Odeya Rush

Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 94'
    Početak prikazivanja: 15. 2. 2018.

Sinopsis

Lady Bird donosi priču o maturantici Christine MacPherson ( Saoirse Ronan) koja s majkom Marion (Laurie Metcalf) živi u Sacramentu. Njihov odnos je turbulentan, dinamičan i prvenstveno kompliciran. Radnja se odvija u školskoj godini 2002.- 2003. i okidač filma jest kada Christine odluči da je zovu novim imenom – Lady Bird. Christine "Lady Bird" MacPherson umjetnički je nastrojana autsajderica koja čezne za pustolovinom izvan katoličke srednje škole u Sacramentu. Pratimo  kako se prvi put zaljubljuje, sudjeluje u kazališnoj predstavi i najvažnije, odlučuje gdje će ići na koledž. Debitantski film glumice Grete Gerwig najbolje je ocijenjen film svih vremena na Rotten Tomatoes, a mnogi kritičari proglašavaju ga feel good komedijom sezone i jednim od najboljih filmova o odrastanju ikad snimljenim.

Nagrade i festivali

Zlatni globus 2018. - nagrada za najbolji film (mjuzikl ili komedija) i glavnu žensku ulogu (Saoirse Ronan), nominacija za scenarij i sporednu žensku ulogu (Laurie Metcalf)

• Fokstrot

Info

Redatelj: Samuel Maoz
    Scenarist: Samuel Maoz
    Producent: Michael Weber, Viola Fügen, Eitan Mansuri, Cedomir Kolar, Marc Baschet, Michel Merkt
    Produkcijska kuća: Spiro Films, Pola Pandora Filmproduktions GmbH, A.S.A.P. Films, KNM, Bord Cadre Films, Arte France Cinema
    Direktor fotografije: Giora Bejach
    Montaža: Arik Lahav Leibovich, Guy Nemesh
    Glumci: Lior Ashkenazi, Sarah Adler, Yonatan Shiray, Gefen Barkai, Dekel Adin, Shaul Amir, Itay Exlroad, Danny Isserles, Itamar Rotschild, Roi Miller, Arie Tcherner, Yehuda Almagor, Shira Haas, Karin Ugowski

Zemlja: Izrael, Njemačka, Francuska, Švicarska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 113'
    Početak prikazivanja: veljača 2018.

Sinopsis

Ovogodišnji izraelski kandidat za Oscara. Kada im se na vratima pojave vojni predstavnici s vješću o sinovoj pogibiji, Michael i Dafna slamaju se pod teretom očaja. Izlizani izrazi sućuti i šuplje domoljubne fraze vojnih birokrata samo pogoršavaju situaciju. Dok Dafna bijeg traži u sedativima, Michael upada u vrtlog gnjeva, a onda doživljava iznenađenje čija nevjerojatnost gotovo parira nadrealnom vojnom iskustvu njegova sina Jonathana. Strukturiran u tri stilski različita dijela, Foxtrot iz nekoliko perspektiva prikazuje intenzitet i apsurd kulture militarizma. Naizmjence duboko emotivan i ironičan, s humorom koji ujeda gdje najviše boli, ovaj odvažan i vizualno impresivan film nagrađen je u Veneciji Srebrnim lavom.

Nagrade i festivali

Venice International Film Festival 2017 – Silver Lion Grand Jury Prize, Arca CinemaGiovani Award for Best Film, SIGNIS Award Special Mention; Toronto International Film Festival 2017; Telluride Film Festival 2017

Životopis redatelja

Samuel Maoz rođen je u Tel Avivu 1962. Kao mladi vojnik bio je član posade tenka. No tek kad je 1982 izbio rat, spoznao je sve strahote artiljerijskog posla. Studirao je snimanje na izraelskoj školi Beit Tzvi. Osvojio je Zlatnog Lava u Veneciji za dugometražni prvijenac 'Libanon'.

Izdvojeno