EN HR
  • Neliberalne demokracije - Europa između demokracije i autokracije

    Sinopsis

    Platforma za međunarodnu građansku solidarnost Hrvatske (CROSOL), Kuća ljudskih prava Zagreb i Centar za mirovne studije organiziraju međunarodnu konferenciju o tzv. neliberalnim demokracijama (illiberal democracies) u Europi. Fenomen neliberalnih demokracija svodi demokraciju na puko višestranačje, dok ostale temeljne komponente za pretpostavku funkcioniranja demokratskog društvenog uređenja pokušava ugušiti ili institucionalno marginalizirati. Tako npr. političke vođe tzv. neliberalnih demokracija direktno osporavaju ljudska prava vezana za slobodu okupljanja, udruživanja i izražavanja. Pod njihov udar dolaze kritičke organizacije civilnog društva, nezavisni mediji kao i nezavisno sudstvo te ostale institucije zadužene za zaštitu ljudskih prava i funkcioniranje demokracije. Ovaj fenomen bio je poznat van granica EU, ali zadnjih par godina počeo se širiti i unutar njenih granica. Na ovoj konferenciji govorit ćemo o tome da li se neliberalne demokracije uopće mogu nazivati demokracijama, zašto nailaze na plodno tlo u istočnoeuropskim zemljama, te u konačnici – kako im se oduprijeti? Ova konferencija okupit će neke od vodećih stručnjaka po pitanju međunarodnih odnosa, zaštite ljudskih prava koji će zajedno s aktivistima iz europskih zemalja artikulirati strategije otpora totalitarnim trendovima u Europi.

    Pozivamo vas i na vizualni nastavak konferencije, projekciju dokumentarnog filma Moja godina u Kekesitanu u subotu u 17.15 sati te razgovor s redateljem, Patrikom Hermanssonom koji vodi Ivan Blažević.

    Konferencija se održava na engleskom jeziku.

    08.12.

    16:00 – 18:00

    Opening panel: Il(l)iberal trends in Europe: what’s the appeal?*

    Prof. dr. sc. Žarko Puhovski, professor of political philosophy

    Dr. sc. Vesna Pusić, former Minister of Foreign Affairs of Croatia

    Jadranka Kosor, former Prime Minister of Croatia

    Moderator: Ivana Dragičević, N1 Television

    *Working language of the panel is Croatian. Simultaneous translation from Croatian to English will be provided for this panel only.

    18:00 – 19:00

    Reception

    09.12.

    10:00 – 10:15

    Opening Remarks

    Ivan Novosel, Human Rights House Zagreb

    Gordan Bosanac, Croatian Platform for International Citizen Solidarity (CROSOL) and Center for Peace Studies (CPS)

    Florian Irminger, Human Rights House Foundation

    10:15 – 11:15

    What is il(l)iberal democracy? Why, when and where does it happen?

    sc. Dominic Eggel, The Graduate Institute Geneva

    sc. Dejan Jović, Faculty of Political Science, University of Zagreb

    Moderator: Gordan Bosanac (CROSOL/CPS)

    11:15 – 11:45

    Coffee Break

    11:45 – 12:45

    Il(l)iberal democracies: first hand experience

    Hungarian Civil Liberties Union or Hungarian Helsinki Committee

    Dr. Éva Bördős, Foundation for Development of Democratic Rights

    Katarzyna Batko Toluć, Sieć Obywatelska Watchdog Polska

    Moderator: Florian Irminger, Human Rights House

    12:45-13:30

    Lunch

    13:30 – 14:45

    Living on the edge of il(l)iberal democracy

    Jelena Berković, GONG

    Milan Antonijević, YUCOM and HRH Belgrade

    Albin Keuc, Sloga

    representative of LAPAS, Latvia

    Xhabir Deralla, Former Yugoslav Republic of Macedonia

    Moderator: Ivan Novosel, HRH Zagreb

    15.00 -16.00

    Resisting ill democracies in Europe: Understanding the playbook of il(l)iberal governments to better resist them

    Alexandra Swetzer, HRHZ

    Ivan Novosel, Human Rights House Zagreb

    Hungarian Helsinki Committee or Hungarian Civil Liberties Union

    Barbara Grabowska-Moroz, Helsinki Foundation for Human Rights, Poland

    Moderator: Marina Škrabalo, Solidarna – Foundation for Human Rights and Solidarity

    16.00 -16.45

    Future steps: Ideas on How to Change the Il(l)iberal trends

    open discussion

    defining conference recommendations to national and European institutions

    Facilitators: Gordan Bosanac, CROSOL/CPS and Ivan Novosel, HRHZ

  • Moja godina u Kekistanu

    Info

    Redatelj: Patrik Hermansson
    Produkcijska kuća: Hope Not Hate
    Montaža: Patrik Hermansson

    Zemlja: Švedska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 30'

    Sinopsis

    Patrik Hermansson, student iz Londona proveo je 13 mjeseci inflitrirajući se u sam vrh tzv. „alt-right“ pokreta kao Erik, razočarani Šveđanin koji je došao u London inspiriran Brexitom i bježeći od liberalne pristranosti švedskih sveučilišta. Proveo je 13 mjeseci u pokretu s jakim antisemitizmom, opsjednutom teorijama zavjera, koji ima krakove diljem svijeta, online i offline. Alt-right pokret dobio je na vidljivosti nakon izbora Donalda Trumpa za predsjednika SAD-a, a naročito nakon događaja u Charlottesvilleu, ali to je i dalje nepoznata, česta i podcijenjena snaga čiji je jedan od slogana „Moramo osigurati egzistenciju naših ljudi i budućnost za bijelu djecu“. Patrik je snimao osobe koji žele deportirati Židove i Muslimane, koji pričaju o ubijanju „lijevih“ protivnika te se nalazio s osobama koje se hvale direktnim vezama s Trumpovom administracijom. Provodio je vrijeme na alt-right privatnim okupljanjima te razgovarao u privatnoj atmosferi s prominentnim osobama pokreta.

    *Projekcija i gostovanje u suradnji sa zakladom Solidarna

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

  • Reaganov Show

    Info

    Redatelj: Pacho Velez, Sierra Pettengill
    Scenarist: Josh Alexander, Pacho Velez, Francisco Bello
    Produkcijska kuća: Susan Norget Film Promotion
    Montaža: Francisco Bello, Daniel Garber, David Barker

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 75'

    Sinopsis

    Prije no što je nakon dvije neuspješne kandidature 1980. godine izabran za četrdesetog predsjednika Sjedinjenih Država, Ronald Reagan bio je istinski holivudski veteran koji je  filmsku karijeru izgradio redovito utjelovljujući lik sveameričkog junaka. U istoj ulozi ostao je i tijekom osmogodišnjeg boravka u Bijeloj kući. Zahvaljujući vještom manipuliranju kamerama postaje prvi pravi televizijski predsjednik – ili menadžer odnosa s javnošću, kako su mu spočitavali oponenti. Za to vrijeme Reaganova administracija praćenjem i bilježenjem svakog njegova koraka postavlja nove standarde video dokumentacije.

    Sastavljen isključivo od arhivskog materijala, film Pacha Veleza i Sierre Pettengilli prikazuje kako je Ronald Reagan postao medijski fenomen, “veliki komunikator” koji je unatoč kontroverznim ekonomskim reformama i tvrdolinijaškoj politici šarmirao američku javnost. Imuna nije bila ni međunarodna zajednica, pa ni vođa “zlog carstva” Mihail Gorbačov. Tako i priča o transformaciji američko-ruskih odnosa demonstrira kako se Reagan u ključnim političkim potezima oslanjao na svoje izbrušeno umijeće javnog nastupa te kako je, u konačnici, izmijenio što znači biti predsjednik SAD-a. Sugerirajući da upravo s njim započinje vrijeme postistine koje danas živimo, Pettengill i Velez kroz Reaganov show mapiraju današnju Trumpovu politiku. Nakon filmskog eksperimenta Manakamana iz 2013., Pacho Velez se vraća na HRFF s pogledom unatrag na aktualnu političku temu, ukazujući na liniju koja vodi od Ronalda do Donalda.

    Nagrade i festivali

    najbolji dokumentarni film, nominacija, Tribeca Film Festival 2017.; službena selekcija Locarno Film Festival 2017.; službena selekcija Torino Film Festival 2017

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

  • Revija malih književnosti 3

    Sinopsis

    Fawwaz Traboulsi: Globalni rat protiv terorizma i ljudska prava – predavanje

  • Forum: Otpor nasilju - koncepti i prakse

    20:00, Dvorana Müller

    Sinopsis

    Documenta – Centar za suočavanje s prošlošću i Udruženje ReEX organiziraju forum pod nazivom Otpor nasilju – koncepti i prakse. Raspravljat će se o različitim konceptima i praksama otpora te o današnjim mogućnostima otpora u okvirima postojećeg jačanja društvene hegemonije kroz retrogradnu ideološku dominaciju vladajućih političkih i kulturnih elita.

    Istovremeno će javnosti biti predstavljena platforma Lica otpora koju je razvila Documenta u suradnji s Centrom za kulturnu dekontaminaciju (Beograd), Centrom za građansko obrazovanje (Podgorica), Sinagogom – Centrom judovske kulturne dediščine (Maribor), Mirovnom akcijom (Prilep), Quarantasettezeroquattro (Gorizia), Udrugom Goli otok “Ante Zemljar” (Zagreb), i Volonterskim Centrom Zagreb, uz podršku Europe za građane i GIZ-a.

    Izlagači/izlagačice na Forumu će biti:

    Dragomir Olujić Oluja, Beograd,
    Srđan Dvornik, Zagreb,
    Tamara Opačić, Zagreb,
    Jelena Tešija, Zagreb.
    Forum će moderirati Vesna Teršelič

    Forum je organiziran u okviru projekta De-konstrukcija povijesti (Deframing History) koji uz podršku Europske kulturne fondacije i Švicarske agencije za razvoj i suradnju (SDC) realiziraju partnerske organizacije ReEX (Beograd), Documenta (Zagreb), i AKTIV (Kosovska Mitrovica).

    Dvorana Müller
    9.12. Subota, 20:00

  • Projekt Florida

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Sean Baker
    Scenarist: Sean Baker, Chris Bergoch
    Produkcijska kuća: Cre Film, Freestyle Picture Company, June Pictures, Sweet Tomato Films
    Direktor fotografije: Alexis Zabe
    Montaža: Sean Baker
    Glumci: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 25. 1. 2018.

    Sinopsis

    Počeli su ljetni praznici. Mala Moonee i njezini prijatelji Scooty i Dicky dane provode bez nadzora odraslih u igri čija se pravila mijenjaju kako im se prohtije. Moonee sa svojom bandom uživa na ljetnom suncu dok njezina majka Halley pokušava spojiti kraj s krajem, pronaći novi izvor zarade, skupiti siću koja će za još tjedan dana produljiti njihov boravak u Magičnom dvorcu, motelu okrečenom ljubičastom bojom u kojem odsjedaju putnici koji su htjeli u obližnji Disneyland, ali su greškom završili u toj nedođiji. No, Moonee na svijet gleda drugačijim očima, i njezin dom svaki dan opravda svoje ime.

    U najvećem dijelu filma čudnu floridsku suburbiju gledamo očima djeteta. Kamera je pritom redovito u razini dječjeg pogleda. Bez obzira na to, odrasli se nikad ne doimaju kao nadmoćni, banda osnovnoškolaca suvereno vlada tim magičnim svijetom. Sean Baker stvara i postupno pojačava osjećaj nelagode, napetosti i, konačno, frustracije, jer bismo se, sukladno kodovima klasičnog fabularnog stila, trebali identificirati s djetetom kroz čiju vizuru gledamo, a to nam sustavno ne uspijeva jer drugačije razumijemo ono što vidimo. Iskustvo djeteta koje gleda i iskustvo nas, koji smo pozvani da gledamo s njom, ne mogu biti ista. Mi istodobno vidimo i manje i više od nje. S jedne strane, naš je pogled osiromašen, ne vidimo fantazije kojima je protkan magični svijet djetinjstva. S druge strane, mi vidimo bijedu koje Moonee nije svjesna, znamo da bi ta djevojčica već sutra mogla ostati bez krova nad glavom, ne možemo je ne vidjeti nego kao žrtvu krize tržišta nekretnina. S Moonee živimo jedno ljeto, a najveća tragedija je u tome što svako ljeto dođe kraju. Ona prvu lekciju neće naučiti u školi. Morat će naglo odrasti: na putu je da se po prvi put simbolički identificira s nama i vidi samu sebe onako kako je mi vidimo.

    Sean Baker s ovim je filmom, kao i Andrea Arnold s American Honey, upotrijebio većinom naturščike da snimi studiju koja bi mogla proći kao etnografija ekonomskog naličja američkih fantazija: u slučaju Arnold to je supkultura “Mag Crew” kao pervertirani oblik kontrakulture, a kod Bakera to je Kissimmiee kao neprepoznatljivi, žalosni prežitak Disneyjeve urbanističke vizije. Naime, nacrt Walta Disneyja uključivao je puno više od tematskog parka. Supstanca njegove vizije na koji se referira naslov Bakerova filma bio je radnički grad koji je trebao nastati u blizini onog što je danas Disneyland. On je trebao biti korektiv svih zala koje je Disney zamjetio u Los Angelesu – gradu bez jasnog centra, s premalo pješačkih zona i previše automobila. Njegova ideja bila je izgraditi grad u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Taj hotel trebao je okruživati zeleni pojas sa školama i zgradama za izvannastavne aktivnosti, a njega rijetko naseljena predragađa, dok bi onkraj njih bili smješteni industrijski parkovi. Hotel u središtu urbanističke završio je kao zadnje utočište proletarijata koji bi bilo kada mogao završiti bez krova nad glavom, bilo gdje.

    Nagrade i festivali

    nominacija za najbolji strani film, British Independent Film Awards 2017.; nagrada kritičara, Hamburg Film Festival 2017., službena selekcija Directors Fortnight Cannes Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film festival 2017.; službena selekcija Zurich Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017

    Velika dvorana
    9.12. Subota, 20:00

  • 3/4

    22:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Ilian Metev
    Scenarist: Betina Ip, Ilian Metev
    Produkcijska kuća: Chaconna Films, Sutor Kolonko Filmproduktion
    Direktor fotografije: Julian Atanassov
    Montaža: Ilian Metev
    Glumci: Mila Mihova, Nikolay Mashalov, Todor Veltchev

    Zemlja: Bugarska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 83'

    Sinopsis

    Tri četvrtine obitelji čine živahni i maštoviti dječak Niki, njegova starija sestra Mila, nadarena pijanistica koja želi obrazovanje nastaviti na konzervatoriju u Njemačkoj i njihov otac Todor, profesor fizike, kojeg vidimo u prvenstveno u mentorskoj ulozi. Četvrtinu koje nema, i o kojoj malo toga doznajemo iz usputnih referenci, čini majka. Jedne noći Niki nestaje. Život u tročetvrtinskoj mjeri je narušen.¾ prikazuje mehanizme koji upravljaju obiteljskim odnosima. Zbog nesumjerljivih želja i nedostatka komunikacije ritam se često poremeti, ali uz dovoljno pažnje harmonija se uvijek uvijek može ponovno uspostaviti.

    Razrada rudimentarne radnje mnogo duguje klasičnom glazbenom obrazovanju redatelja Iliana Meteva. Ovo je njegov drugi cjelovečernji film. Prethodio mu je nagrađivani dokumentarac hrvatske koprodukcije, Posljednja ambulantna kola Sofije, o maloj ekipi koja spašava živote dok radi unutar sustava koji zakazuje u svakoj prilici. ¾, iako igrani film, podsjeća na dokumentarac po prirodnosti, odnosno po uvjerljivosti inscenacije svakodnevnih sukoba unutar okvira obitelji koja je raštimana kao bugarski zdravstveni sustav.

    Nagrade i festivali

    Zlatni leopard-Filmmakers of the Present, Locarno Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017.; službena selekcija Thessaloniki Film Festival 2017.; službena selekcija Mar del Plata Film Festival 2017.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

    Velika dvorana
    9.12. Subota, 22:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno