EN HR
  • Okrugli stol i promocija knjiga: Videologija 1 & 2

    18:00, Dvorana Müller

    Info

    Početak prikazivanja: 8. 5. 2017.

    Sinopsis

    Videologija je sveobuhvatna kritika realizma u filmu, vizualnim umjetnostima i književnosti. Od eksperimentalne televizije Nam June Paika do subverzivnog filma Alejandra Jodorowskog, Miike Takashija i Leosa Caraxa; od Golog ručka do Manifesta cyber feminizma; od film noira do „ubojstva stvarnoga“.

     Autor Louis Armand predstavit će prvi i drugi svezak svoje trodijelne kritike ideologije realizma u svim segmentima kulturne industrije, od književnosti do filma, kibernetici i plastičnim umjetnostima. Njegov sinkretični pristup slijedi trag Marshalla McLuhana, Buckminstera Fuller, Karela Teigea i drugih te njeguje interdisciplinarnost povijesnih avangardnih pokreta i samog projekta modernosti.

    Termin „videologija“ pokriva neksus estetskih/ideoloških formi – od Benthamova panoptikona i širenja vizualnih tehnologija tijekom industrijske revolucije (fotografija, film), do Big Brothera, virtualne realnosti i posthumanističkog diskursa. Posljedično, ova studija i izlaganje fokusirani su na diskurse modernosti/postmodernosti i njihove suvremene ramifikacije u djelima eksperimentalnih (antirealističnih/avangardnih) pisaca, umjetnika, arhitekata, filmaša, filozofa i teoretičara – uključujući, primjerice, Stelarcove robotičko-protetičke performanse, Teigeov filmični poetizam, „spomenike budućnosti“ Roberta Smithsona, hipergrafiju Isidorea Isoua, videoumjetnost Nam June Paika i Godardove filmove.

    U tom kontekstu realizam se sagledava kao instrument kulturne normalizacije, koji koevoluira s osvitom opće pismenosti, globalnih komunikacijskih sustava i tehnologija simulakra – osmišljenih kako bi sintetizirali (putem žanra i „politika identiteta“) i (kao produžetak humanizma) sentimentalizirali opće apstraktne procese industrijske modernosti u operativni kulturni okvir: okvir, drugim riječima – komodifikaciju.

    Videologija uključuje eseje o Davidu Lynchu, Marcu Atkinsu, Christianu Louboutinu, Philippeu Sollersu, Anthonyju Braxtonu, Robertu Smithsonu, Lettrismu, Blade Runneru, Davidu Cronenbergu, Terryju Gilliamu, Dereku Jarmanu, Peteru Greenawayu, Kenu Russellu, Billyju Wilderu, Johnu Hustonu, Howardu Hawksu, Jean-Luc Godardu, Dušanu Makavejevu, Robertu Cooveru, Johnu Watersu, Hunteru S. Thompsonu, Williamu Gibsonu i Stelarcu.

    U razgovoru uz autora Louisa Armanda sudjeluju filmolozi Tomislav Šakić (Leksikografski zavod Miroslav Krleža) i Tomislav Brlek (Filozofski fakultet u Zagrebu). 

    Louis Armand autor je osam romana, uključujući: The Combinations (2016.), Cairo (2014.; nominiran za nagradu Dublin IMPAC) i Breakfast at Midnight (2012.; kritičar Richard Marshall iz časopisa 3:AM opisuje ga kao „savršen moderni noir“). Također je autor studija Videology (2015.) i The Organ-Grinder's Monkey: Culture after the Avantgarde (2013.). Trenutačno vodi Centar za kritičku i kulturalnu teoriju na Karlovu sveučilištu u Pragu. 

    Dvorana Müller
    8.5. Ponedjeljak, 18:00

  • Pow Wow

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Robinson Devor
    Scenarist: Robinson Devor, Michael McConville
    Producent: Sean Kirby, Victoria Nevinny
    Direktor fotografije: Sean Kirby
    Montaža: Adam Sekular

    Zemlja: SAD
    Godina: 2016.
    Trajanje: 75'
    Početak prikazivanja: 8. 5. 2017.

    Sinopsis

    Country clubberi, radnici, ljubavnici, suparnici, bogovi, duhovi, holivudski otpadnici, Indijanci, Hispanoamerikanci, bijelci, prolazni i vječni, živi i mrtvi, ali i oni iza rešetaka. Svi oni okupljaju se u Coachella Valleyu, u utrci kojom se obilježava notorni lov na Indijanca Willieja Boya iz 1908., koji je pokušao uteći svojim progoniteljima u bijegu dugom 800 km nakon što je u samoobrani ubio oca svoje ljubavnice (taj isti zločin inspirirao je Abrahama Polonskog za film Tell Them Willie Boy Is Here, snimljen 1969. s Robertom Redfordom u ulozi šerifa). Prateći one koji danas slijede njegove pustinjske tragove u borbi za slobodom i opstankom, autor ispisuje sumanutu kroniku o američkim snovima, sreći i agoniji. U njegovoj pulsirajućoj seriji etnografskih susreta oni govore o pustinji kao mjestu slobode i vjerovanja. Iako nam se na prvi pogled čini kako u tim čudacima promatramo kalifornijsku verziju frikova iz opusa Urlicha Seidla, Devorovi akteri čvršće su ukorijenjeni u svoj(e) krajolik(e), dok autor u isti mah podiže most koji pokušava spojiti njihovu prošlost i sadašnjost putem eksperimentalnog asocijativnog vremena, stvarajući vrtoglavu i inteligentnu kroniku o američkim radostima koje polako ali sigurno odumiru. 

    Životopis redatelja

    Robinson Devor jedan je od trenutno najradikalnijih američkih autora. Devorova uvrnuta komedija The Woman Chaser iz 1999. osvojila je Nagradu publike na festivalu SXSW u teksaškom Austinu. Police Beat bio je nominiran za Independent Spirit Award, a bizarni hibridni doks ZOO premijerno je prikazan na Sundanceu.

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.

    Velika dvorana
    8.5. Ponedjeljak, 20:00

  • Prije svega Miles 15

    20:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Don Cheadle
    Scenarist: Steven Baigelman, Don Cheadle
    Producent: Robert Ogden Barnum, Don Cheadle, Pamela Hirsch, Vince Wilburn Jr., Lenore Zerman
    Produkcijska kuća: Sony Pictures Classics, Bifrost Pictures, Miles Davis Properties
    Direktor fotografije: Roberto Schaefer
    Montaža: John Axelrad, Kayla Emter
    Glazba: Robert Glasper
    Glumci: Don Cheadle, Emayatzy Corinealdi, Ewan McGregor

    Zemlja: SAD
    Godina: 2016.
    Trajanje: 100'
    Početak prikazivanja: 27. 4. 2017.

    Sinopsis

    Biografski film o životu i glazbi neponovljivog Milesa Davisa, slavnog jazz glazbenika. U glavnoj je ulozi slavni glumac Don Cheadle, koji je ujedno i režirao film. Njegov redateljski debi nekonvencionalni je prikaz inovativnog jazz trubača koji je bio miljama ispred svih. 

    Nagrade i festivali

    Berlin Film Festival 2016. - nominacija za najbolji debitantski film
    Black Reel Awards 2017. - 4 nominacije (glavni glumac, redatelj, scenarij, glazba)
    Glasgow Film Festival 2016.

    Životopis redatelja

    Don Cheadle rođen je u Missouriju 1964. godine. 1980-ih glumio u serijama 'Slava', 'Zakon u L.A-u' te 'Hill Street Blues'. No, njegova uloga Mousea Alexandrea u filmu 'Vrag nosi plavu haljinu' ga je proslavila. Cheadle je poslije glumio u brojnim slavnim filmovima kao što su 'Hotel Ruanda', 'Sudar' i 'Iron Man 2'. Hrvatska ga publika pamti i po sporednoj, ali nezaboravnoj ulozi u 'Oceanovih dvanaest'.
    Za ulogu Sammyja Davisa Jr. u TV-filmu 'The Rat Pack' je 1999. dobio Zlatni globus. Često surađuje s redateljem Stevenom Soderberghom. Pored glume bavi se i filantropskim radom, nastojeći pomoći žrtvama građanskih ratova u Africi.

    Film 'Prije svega Miles', za koji je u suradnji sa Stevenom Baigelmanom napisao i scenarij, njegov je redateljski debi.

    Dvorana Müller
    8.5. Ponedjeljak, 20:00
    9.5. Utorak, 17:00
    10.5. Srijeda, 21:10

  • Okcidentalan

    21:30, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Neïl Beloufa
    Scenarist: Neïl Beloufa
    Produkcijska kuća: Bad Manners
    Direktor fotografije: Guillaume Le Grontec
    Montaža: Ermanno Corrado
    Glumci: Idir Chender, Anna Ivacheff, Paul Hamy, Louise Orry-Diquero, Hamza Meziani, Brahim Tekfa

    Zemlja: Francuska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 73'
    Početak prikazivanja: 8. 5. 2017.

    Sinopsis

    Dok Francuskom bijesne ulični nemiri, muškarac u žutom kaputu rezervirao je bračnu sobu za sebe i svog partnera u kičastom hotelu s dvije zvjezdice zvanom Occidental. No, njihova prisutnost izludit će hotelsku vlasnicu i njezino disfunkcionalno osoblje pa ona poziva policiju kako bi se riješila sumnjivog para. Tko su oni zapravo? Homoseksualci? Teroristi? Kriminalci? Talijani? Ili pak sve od navedenog? Interijer hotela ukrašen zastavicama i umjetničkim reprodukcijama u rasponu od Napoleonovih vojnih kampanja do Warholove banane negdje je na pola puta između Kaurismakijeve artificijelnosti i recentnih teatralnih provokacija Bertranda Bonella, Alaina Resnaisa i Yanna Gonzaleza. Iako prisutnost Paula Hamyja priziva i Rodriguesove ludorije. „Postoje zemlje, religije i regije u kojima su ljudi truli“, kaže murjak. „Nemojmo paradirati sa zastavama na glavama.“, odgovara mu kolegica. Sve je u hotelu lažno, uključujući i ljubav. Ili možda nije? Čitava situacija prilično je uzavrela. Zato je požar neminovan.

    Životopis redatelja

    Neïl Beloufa sineast je i umjetnik rođen u Parizu 1985. Radovi su mu izlagani u najprestižnijim svjetskim galerijama, od Pariza, Los Angelesa i New Yorka do Šangaja i Teherana. Nakon Tonight and the People (2013.), Okcidentalan mu je drugi dugometražni igrani film.

    Velika dvorana
    8.5. Ponedjeljak, 21:30

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno