EN HR
  • Human Rights pitching forum: Aktivizam susreće film

    Sinopsis

    Zaklada SOLIDARNA i socijalno poduzeće BRODOTO na HRRF-u po prvi puta isprobavaju novi format za umrežavanje aktivista/ica za zaštitu ljudskih prava, studenata filmske umjetnosti, iskusnih filmskih amatera i profesionalaca, kao i studenata dizajna i etabliranih dizajnera kroz format “pitchinga”.

    Uz prethodnu pripremu u suradnji s producenticom Dijanom Mlađenović, aktivisti/ce će se okušati u pitchingu svojih ideja i planova javnih kampanji (dobrotvornih, zagovaračkih, obrazovnih) pred filmašima i filmašicama te dizajnerima i dizajnericama, u potrazi za suradnicima za oblikovanje inovativnih namjenskih medijskih sadržaja s autorskim otiskom. Pitching će voditi Tajana Bakota i Adrijana Dimić, studentice produkcije ADU s bogatim iskustvom organizacije filmskih pitching foruma i festivala.

    Svi “upareni” projekti pripreme kampanji dobit će dodatnu savjetodavnu i posredničku podršku zaklade SOLIDARNA i socijalnog poduzeća BRODOTO oko potrage za partnerima i donatorima iz civilnog društva, filantropske zajednice i medija.

  • Revija malih književnosti 2

    Sinopsis

    Maan Abutaleb, Asmaa Azaizeh, Adania Shibli – čitanje i razgovor

  • Ljubavnici i despot

    18:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Ross Adam, Robert Cannan
    Scenarist: Ross Adam, Robert Cannan
    Produkcijska kuća: The Documentary Company, Hellflower Film, Submarine
    Direktor fotografije: Ross Adam, Robert Cannan
    Montaža: Jim Hession

    Zemlja: Velika Britanija
    Godina: 2016.
    Trajanje: 98'
    Početak prikazivanja: 14. 12. 2017.

    Sinopsis

    Godine 1986. popularna južnokorejska glumica Choi Eun-hee i njezin bivši suprug, redatelj Shin Sang-ok, ulaze u veleposlanstvo SAD-a u Beču u potrazi za azilom. Tu počinje nevjerojatna, ali istinita priča o njihovom osmogodišnjem zatočeništvu u Sjevernoj Koreji, gdje su pod budnim okom diktatora i velikog filmofila Kim Jong-ila bili prisiljeni sudjelovati u projektu revitalizacije sjevernokorejske kinematografije. Veliki je vođa bio fanatičan “filmaš”, sam je potpisao kao redatelj gotovo sve filmove koji se u zemlji snimljeni, a napisao je i knjigu “O filmskoj umjetnosti” u kojoj je objasnio kako se film i filmski radnici moraju prilagoditi Chongsanri duhu i metodama – sjevernokorejskoj ideji društvene uloge mase i posebno radništva. Ujedno se i žalio na kvalitetu filmova u Sjevernoj Koreji. ”Zašto svi naši filmovi imaju isti ideološki zaplet? U njima nema ništa novo”, požalio se diktator. ”Zašto nemamo filmove kojima ćemo ići na festivale. U Južnoj Koreji imaju bolju tehnologiju. Oni su kao studenti, dok smo mi još uvijek u vrtiću. Ovdje su ljudi zatvoreni umom”, rekao je Kim. Choi je oteta 1978. tijekom posjete Hong Kongu, a Shin šest mjeseci poslije dok joj je pokušavao ući u trag. Nakon četiri godine koje je proveo u zatvoru, par je ponovno ujedinjen. Podvrgnuti mučenju i stalnom nadzoru, njihova se romansa ponovno budi i shvaćaju da je bijeg moguć jedino kroz film. Preko audio snimaka koje je Choi potajice snimala, ostatak svijeta prvi je puta čuo glas Kim Jong-ila. Snimke razgovora s diktatorom koji nikada nije davao javne govore pružaju rijedak uvid u psihu „dragog vođe“, njegovu odvažnost, ali i nesigurnosti. Prema navodima Choi Eun-hee, Shin i ona realizirali su za Kim Jong-ila ukupno 17 dugometražnih filmova u manje od dvije i pol godine.

    Nagrade i festivali

    službena selekcija Sundance Film Festival 2016.; službena selekcija Edinburgh Film Festival 2016.; službena selekcija Stockholm Film Festival 2016.

    Velika dvorana
    6.12. Srijeda, 18:00

    Dvorana Müller
    14.12. Četvrtak, 19:10
    15.12. Petak, 17:15
    16.12. Subota, 21:15

  • U dobroj vjeri: Vjernički aktivizam u Hrvatskoj danas

    20:00, Dvorana Müller

    Sinopsis

    Što znači biti vjernik/ca u građanskom društvu i što znači biti građanin/ka u svojoj vjerskoj zajednici? Koja su područja društvenog djelovanja i tko su akteri vjerničkog aktivizma? U dobroj vjeri razgovara s akterima vjerničkog aktivizma o društvenom angažmanu vjernika i vjernica kakav bi bio u skladu s naukom Crkve i s temeljnim vrednotama ustavnog poretka RH.

    U prvom dijelu tribine ponudit će se teorijski okvir razumijevanja angažmana vjernika i vjernica u odnosu na poziciju države i vjerskih zajednica, te teološki okvir za razumijevanje društvenog angažmana katolika i katolkinja kakav bi pratio poruke i smjernice Drugog vatikanskog sabora

    Nakon toga bavit će se pitanjem vjerničkog aktivizma u Hrvatskoj danas i poslušali što o tome imaju reći akteri koji promiču dobre prakse vjerničkog aktivizma temeljene na djelovanju za opće dobro, u skladu s temeljnim vrednotama ustavnog poretka RH.

    Nakon razgovora bit će prikazan Bez poreza na dobrotu, film o inicijativi koja je spojila vrlo različite aktere, ljude različitih uvjerenja i stavova, a u zajedničkom postizanju oslobađanja donirane hrane PDV-a.

    Dvorana Müller
    6.12. Srijeda, 20:00

  • Bez naslova

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Michael Glawogger, Monika Willi
    Scenarist: Michael Glawogger, Monika Willi, Attila Boa
    Produkcijska kuća: Lotus Film, ORF Film/Fernseh-Abkommen
    Direktor fotografije: Attila Boa
    Montaža: Monika Willi

    Zemlja: Austrija
    Godina: 2017.
    Trajanje: 105'

    Sinopsis

    Prve riječi koje čujemo u Bez naslova one su pokojnog Michaela Glawoggera. Tri godine nakon tragične smrti od malarije, Glawogger nudi ključ za njegovo razumijevanje filmske umjetnosti: “Najljepši film kojeg bih mogao zamisliti” kaže on, “onaj je koji nikada ne bi stao.”

    Napori njegove dugogodišnjeg montažerke Monike Willi da na temelju Glawoggerovih bilješki o proizvodnji i dugogodišnjeg suradničkog razumijevanja završi Bez naslova može, u svjetlu ove izjave, izgledati paradoksalno. Ali i dosljedno. Glawoggerovim riječima, projekt koji je započeo  film je “bez teme”, “bez naslova” – zapravo… film “ni o čemu”. Drugi glas koji čujemo u filmu je onaj Fione Shaw, koja naglas čita Glawoggerove bilješke i Monikine riječi u trećem licu. (posveta Markerovom Sans Soleilu možda?)

    Što je točno Bez naslova, onda? Sastavljen u cijelosti od sirovih snimki redatelja i snimatelja Attile Boe, tijekom dvogodišnjeg raspona u desetak zemalja, film je po formi kompendij. Poznavajući Glawoggerov opus, više od 20 godina djelovanja u filmskoj produkciji, ovaj konceptualni pristup bio je – inicijalno – vjerojatno manje od prijedloga teme, već više strateški manevar kako bi se izbjegla ikakva tema. Unatoč tome što ne postoji opća tema, pojavljuju se motivi. Tjelesnost i kompeticija su jedna: u Dakaru, momčad hrvača natječe se na plaži; negdje drugdje, manje stručan oblik borbe se događa kada je mladić neprijateljskim razlozima pretučen od strane mještana dok sugrađani promatraju. Putovanje je drugi: Tuarezi na pustinjskom vlaku, čovjek na pretovarenom magarcu, dječak na skejtu. Životinje su treći: prašnjavi otvoreni trg ispunjen magarcima, nježni zagrljaj na granici petinga muškarca s velikim crnim psom. Bez naslova tako, na kraju, ostaje odiseja koji poziva na iskustvo rijetko promatranih aspekata ljudskog ponašanja i istinska posveta velikom redatelju.

    Nagrade i festivali

    službena selekcija Berlin Film Festival 2017.; službena selekcija CPH:DOX 2017.; službena selekcija Karlovy Vary Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

    Velika dvorana
    6.12. Srijeda, 20:00

  • Dawson City - zamrznuto vrijeme

    22:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Bill Morrison
    Scenarist: Bill Morrison
    Produkcijska kuća: Hypnotic Pictures, Picture Palace Pictures
    Direktor fotografije: Bob Curtis-Johnson
    Montaža: Bill Morrison
    Glazba: Alex Somers

    Zemlja: SAD
    Godina: 2016.
    Trajanje: 120'

    Sinopsis

    Udaljen tristotinjak milja od Arktičkog kruga, gradić Dawson krajem 19. stoljeća postaje središte američke zlatne groznice. Tisuće i tisuće tragača za zlatom pohrlilo je u obećani grad i u nekoliko godina potpuno izmijenilo njegovu vizuru; sve do pronalaska novog rudnika kada karavana odlazi dalje. Priča o usponu i padu grada na dalekom sjeveru početak je arheološke potrage redatelja Billa Morrisona za blagom pronađenim na istom mjestu desetljećima kasnije. Pod dawsonskom zemljom godinama su ležale role s petstotinjak rijetkih nijemih filmova, koje su zahvaljujući nekonvencionalnom “skladištenju” sačuvane od gotovo sigurnog uništenja.

    Morrsionova rekonstrukcija povijesti ovog neobičnog mjesta vješto je satkana od isječaka pronađenih filmova, arhivskih snimki iz studija Thomasa Edisona te kultniih fotografija Erica Hegga. Sekvence se izmjenjuju pulsirajući u isprekidanom ritmu, prošarane tragovima propadanja filmske vrpce koje stvara jedinstvene dokumente zamrznute prošlosti. Pucketanje celuloida prati eterična zvučna slika Alexa Jonesa, na kojoj se priča o cirkulaciji filmskih kopija raspliće u meditaciju o cikličnosti povijesti.

    Nagrade i festivali

    nominacija za Horizon nagradu, Venice Film Festival 2016.; nagrada Critics Choice Documentary Awards za najinovativniji dokumentarni film 2016.; službena selekcija New York Film Festival 2016.; službena selekcija London Film Festival 2016.; službena selekcija Melbourne Film Festival 2017.; službena selekcija Doclisboa 2017.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

    Velika dvorana
    6.12. Srijeda, 22:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno