EN HR
  • Pristupačnost zdravstvenih usluga u RH

    Sinopsis

    Predstavljanje zagovaračkih zahtjeva i javna rasprava o (ne)pristupačnosti zdravstva i zdravlja u Hrvatskoj u suradnji s Koalicijom udruga u zdravstvu i Centrom za mirovne studije

    Cilj je ove javne rasprave detektirati zakonska uporišta, praktične prepreke i konkretne prilike za lakši i bolji pristup zdravstvenoj zaštiti za sve građane Hrvatske, u kontekstu europskog javnog prava s jedne strane te modela upravljanja i financiranja zdravstvenog sustava koji kontinuirano generira nejednakosti, loše ishode liječenja i financijske gubitke. Koalicija udruga u zdravstvu predstavit će medijima, političarima i javnosti svoje Blagdanske zahtjeve za bolji pristup zdravlju u 2018. godini, definirane kao prioritetne i izvedive u narednih godinu dana, ukoliko za to postoji politička volja,  temeljem izvještaja o javnim politikama u zdravstvu dr. sc. Ane Bobinac koji po prvi puta hrvatski zdravstveni sustav analizira s obzirom na zdravstvene potrebe i ustavno načelo ravnopravnosti svih građana i građanki.

    Uvodničari:

    Dr.sc. Ana Bobinac, Sveučilište u Rijeci,  autorica izvještaja o javnim politikama u zdravstvu “Pristup zdravstvenim uslugama”

    Ivica Belina, Predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu

    Dr. Aleksandar Džakula, Škola narodnog zdravlja Andrija Štampar

    Moderatorica: Sandra Benčić, CMS i zaklada SOLIDARNA

  • Život od milijun dolara

    Info

    Redatelj: Robert Tomić Zuber
    Scenarist: Marjan Alčevski
    Producent: Siniša Juričić
    Produkcijska kuća: Nukleus Film
    Direktor fotografije: Mario Marko Krce
    Montaža: Sandra Mitić
    Glazba: Sergey Cheremisinov

    Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 78'

    Sinopsis

    Roditelji petogodišnje djevojčice Nore Šitum, nakon što su iscrpili sve medicinske mogućnosti u Hrvatskoj, kreću u finalnu bitku za život svoje kćerke. Đana i Ivica pokreću humanitarnu akciju za spas svoga djeteta, koja na noge podiže cijelu Hrvatsku. Njezini građani u samo tjedan dana prikupili su gotovo milijun dolara za Norino liječenje u SAD-u. Nažalost, Nora nije izdržala te dva mjeseca kasnije umire. Ožalošćeni roditelji vraćaju se u Hrvatsku, pronalazeći utjehu u činjenici da će s preostalim novcem pomoći nekoj drugoj bolesnoj djeci. No, udruga preko čijeg se računa prikupljao novac za Norino liječenje, na opetovane upite roditelja koliko je novaca preostalo, nepreciznim odgovorima skriva tu brojku. Iduće četiri godine, Norini roditelji prolaze kroz medijski i pravni pakao, pokušavajući otkriti što se dogodilo s novcima prikupljenim za liječenje njihova djeteta, boreći se da budu korišteni za što su bili i namijenjeni - pomaganje bolesnoj djeci oboljeloj od malignih bolesti i njihovim obiteljima u njihovu liječenju.

    Film se prikazuje u suradnji sa zakladom Solidarna u sklopu programa Pristup zdravlju – pravo ili milost?

    Nagrade i festivali

    64. Pulski filmski festival 2017.
    Međunarodni festival dokumentarnog i kratkometražnog filma DokuFest () 2017.

    Životopis redatelja

    Robert Tomić Zuber rođen je 1976. u Puli. Ovaj diplomirani sociolog, posljednjih dvadeset godina radi kao novinar i urednik u hrvatskim tiskovinama, na radiju i televiziji. Hrvatsko novinarsko društvo dva puta ga je nagradilo za njegov rad. Posljednjih deset godina zaposlen je na HRT-u i uglavnom se bavi socijalnim i humanitarnim temama. Režirao je tri dokumentarna filma. 'Na stanici u Puli' o prvom koncertu Đorđa Balaševića u Hrvatskoj nakon rata. 'Slučajni sin' njegov drugi dokumentarni film, proglašen je najboljim hrvatskim dokumentarcem 2008 godine, za što je nagrađen nagradom Oktavijan hrvatskih filmskih kritičara. Godine 2010. filmom 'Mila traži Senidu' svoj autorski rad prezentira i u regiji. Film je osvojio Human Rights Award na Sarajevo Film Festivalu, te nagrade publike i žirija na Mediteran Film Festivalu. Nakon rada na HRT-u, danas radi u produkcijskoj kući TOROlab., čiji je osnivač.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

  • Revija malih književnosti 1

    Sinopsis

    Sahar Mandour, Khaled Khalifa, Golan Haji – čitanje i razgovor

  • Adrianina pogodba

    Info

    Redatelj: Lissette Orozco
    Scenarist: Lissette Orozco
    Produkcijska kuća: Storyboard Media, Salmon Producciones
    Direktor fotografije: Julio Zuñiga, Daniela Ibaceta, Brian Martínez
    Montaža: Melisa Miranda

    Zemlja: Čile
    Godina: 2017.
    Početak prikazivanja: 96'

    Sinopsis

    “Svaka obitelj ima svoje tajne”, kaže mlada čileanska redateljica Lissette Orozco na početku svojeg dugomatražnog prvijenca. No, što se događa s obitelji kada tajne izađu na vidjelo? U duboko osobnom dokumentarcu redateljica istražuje prošlost omiljene tete Adriane, čije iznenadno uhićenje pod optužbom za teška kršenja ljudskih prava počinjena u vrijeme dok je radila za tajnu policiju generala Augusta Pinocheta uzrokuje napetosti unutar obitelji kroz koje se reflektiraju društveni problemi čitave zemlje. U pokušaju da otkrije istinu o Adriani, Orozco stvara dokumentarac u kojem su osobno i političko neodvojivo isprepleteni. Njezini razgovori s tetom i nekima od protagonista tog vremena koji su bili upoznati sa zbivanjima u zloglasnoj vojarni Simon Bolivar, pružaju okvir za suočavanje s kolektivnom traumom, u kojoj se i nedužni otkrivaju kao duboko upleteni u povijesne zločine.

    Pitanje ostavštine Pinochetova režima značajna je tema recentne čileanske kinematografije, koju smo u dosadašnjim izdanjima Human Rights Film Festivala pratili u filmovima Pabla Larraina i Patricia Guzmána. Za razliku od meditativnog tona radova potonjeg, Orozco donosi pravu psihološku dramu. Smještajući mračnu epizodu povijesti zemlje uz skrivenu obiteljsku prošlost, film predstavlja součavanje s posljedicama koje je Pinochetova diktatura ostavila za sobom, uz iznimnu dozu hrabrosti koja je potrebna da im se pogleda u oči.

    Nagrade i festivali

    Nagrada za mir, Berlin Film Festival 2017.; službena selekcija Krakow Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

  • Pacijentica

    20:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Jorge Caballero Ramos
    Scenarist: Carol Ann Figueroa Rueda
    Produkcijska kuća: Gusanofilms
    Direktor fotografije: Lukas Jaramillo
    Montaža: Jorge Caballero, Ivan Guarnizo

    Zemlja: Kolumbija
    Godina: 2015.
    Trajanje: 70'

    Sinopsis

    Nakon što je proučavao početke života u svojem debitantskom filmu Birth: Maternity Journal (2011.), kolumbijski dokumentarist Jorge Caballero okrenuo se u Pacijentici drugom kraju svačijeg puta – bolesti i smrću. Pacijentica prati sredovječnu ženu koja danonoćno skrbi o svojoj 23-godišnjoj kćeri Leidy, oboljeloj od raka, strpljivo se probijajući se kroz birokratski labirint kolumbijskog zdravstvenog sustava, u dnevnim interakcijama sa susretljivim no daleko preopterećenim zdravstvenim radnicima.

    Rječnici definiraju “pacijenta” kao “osobu koja prima ili medicinski tretman”. Jorge Caballero koristi “pacijenta” kao naslov svog dokumentarnog filma, iako nikada ne vidimo pacijenta, Leidy. Fokus priče je Nubia, Leidyova dugotrajna i “pacijentna” majka. Nubija je stalno sa svojom kćeri, gurajući joj bolnički krevet oko kemoterapijskih sjednica, i za neprekidne rendgenske snimke. Kada liječnici izjavljuju da je rak u svom najagresivnijem i terminalnom stadiju, Nubia odluči preuzeti kćer kući. Međutim, prvo treba odgovarajuću opskrbu lijekovima za ublažavanje boli. Osiguravanje ovih ključnih lijekova za Leidyjevu udobnost i dostojanstvo je neprestana potraga između nekoliko bolničkih odjela za službeno odobrenje. Pronalaženje hitne pomoći da ih odvedu kući još je jedna društvena vježba u beskrajnoj birokraciji. Nubijina iscrpljujuća dnevna rutina prekida se samo kratkim trenucima praćenja Kolumbijskog top-modela na televiziji.

    Kao izrazito nesentimentalan i ekonomičan pogled na ekstremnu situaciju, Pacijentica je udžbenički primjer toga kako se užasno teška i osjetljiva situacija može i mora rješavati, ali i tiho priznanje i slavljenje ljudske otpornosti u svjetlu najteže životne situacije: bolesti vlastitog djeteta.

    Film se prikazuje u suradnji sa zakladom Solidarna u sklopu programa Pristup zdravlju – pravo ili milost? Nakon filma, u suradnji s udrugama Krijesnica i Kolibrić, uz gostovanje članova još niza udruga u zdravstvu, održat će se razgovor s roditeljima djece oboljele od malignih bolesti o njihovim iskustvima borbe za šansu za život njihove djece i prijedlozima kako zdravstveni sustav učiniti ljudskijim i podržavajućim za obitelji pacijenata.

    Nagrade i festivali

    službena selekcija IDFA 2015.; službena selekcija London Film Festival 2016.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

    Dvorana Müller
    5.12. Utorak, 20:00

  • Grad duhova

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Matthew Heineman
    Scenarist: Matthew Heineman
    Produkcijska kuća: Our Time Projects
    Direktor fotografije: Matthew Heineman
    Montaža: Matthew Hamachek, Pax Wassermann, Matthew Heineman

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 90'

    Sinopsis

    Raka je bila miran grad, velikodušnih ljudi i jednostavnog načina života. A onda se sve promijenilo. Sirija je postala naslovna vijest, a Raka glavni grad tzv. Islamske države, potpuno izoliran od ostatka svijeta. Suočeni s terorom ISIL-a, “obični” muškarci – srednjoškolski profesor, bivši student prava, filmski amater –  uzimaju kamere i dokumentiraju nezamislive strahote koje se događaju u njihovu gradu. Povezuju se u organizaciji Raku kolju u tišini (Raqqa is being slaughtered silently) gdje kao građani-novinari razotkrivaju isilovsku propagandu pred očima javnosti, čime postaju direktna meta najopasnije organizacije na svijetu.

    Nakon za Oscara nominirane Zemlje kartela (Cartel Land, 2015) u novom dokumentarcu Matthew Heinman slijedi put anonimnih aktivista, ad hoc reportera koji su hrabro odlučili progovoriti o barbarstvu koje je pokorilo Raku, riskirajući živote, ali i sigurnost svojih obitelji. Unatoč iznimno potresnom materijalu, Heinman je uspio izbjeći fetišistički pristup snimkama i senzacionalizam, fokusirajući se na priču o beskompromisnoj borbi za slobodu govora, o individualnom i kolektivnom herojstvu mladih ljudi koji su za nju spremni žrtvovati baš sve.

    Nagrade i festivali

    nagrada publike CPH:DOX 2017.; nagrada za najbolji dokumentarni film Jerusalem Film Festival 2017.; glavna nagrada žirija, Sheffield Documentary Festival 2017.; Fritz-Gerlic nagrada, Munich Film Festival 2017.; nominacija za najbolji dokumentarni film, Sundance Film Festival 2017.; službena selekcija Tribeca Film Festival 2017.; službena selekcija Warsaw Film Festival 2017.

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

    Velika dvorana
    5.12. Utorak, 20:00

  • Gospođa Fang

    22:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Wang Bing
    Scenarist: Wang Bing
    Produkcijska kuća: Idéale Audience, Wil Productions
    Direktor fotografije: Wang Bing, Bihan Ding, Xiaohui Shan
    Montaža: Wang Bing, Dominique Auvray

    Zemlja: Kina, Njemačka, Francuska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 90'

    Sinopsis

    Gospođa Fang, laureat Zlatnog leoparda na ovogodišnjem Locarnu – hrabra odluka žirija na čelu s Olivierom Assayasom – prikazuje posljednjih deset dana u životu gospođe Fang koja pati od Alzheimerove bolesti. U manje od devedeset minuta redatelj poznat po svojim duljim djelima stvara snažan, dubok i moćan portret najvažnijeg dijela života pored rođenja: proces umiranja. U minuciozno planiranim kadrovima, većinom srednji ili krupni, Wang Bing prikazuje gđu Fang u njezinom krevetu, minimalno pokretnu, dok se, nerijetko maglovito, oko nje odvijaju aktivnosti njezine obitelji. Na svoj prepoznatljivo maestralan način uhvatio je obični život jer, uisitnu, život za obitelj gđe Fang ide dalje. Misle na sprovod, idu u ribolov, jedu. Život i smrt, koji se često smatraju suprotnostima dok su, u stvari, savršeno isprepleteni.

    Film Wang Binga je o smrti, ali je više od smrti. On je i slavljenje, ili preciznije prisjećanje na vrijednost života, na one sitne, svakodnevne detalje od kojih se život sastoji. Obitelj gđe Fang brine o njoj, primjećuju svaku promjenu disanja, njezina držanja, čak i ukrućenja tetive u vratu. Oni prepoznaju detalje, detalje koji im do tada nisu imali nikakvog značenja: samo nas smrt tjera da postanemo svjesni onoga što je oko nas. Pojedinosti o osobi, suptilne promjene u položaju dok sjede ili leže ispred vas – to je ono što se pamti. Ali to nisu statični, izdvojeni, izolirani i pohranjeni, “fotografski” trenutci. Fotografija je odavno u kontekstu smrti; fotografija kao hvatanje određenog trenutka, zaustavljanje. Kaže se da, na neki način, fotografija uvijek bilježi smrt jer, jednom kada se film razvije, pokazuje trenutak koji je bio. Ali samo film može uhvatiti smrt. Jer Smrt traje. Kao što traje trauma u Florentini Hubaldo ili Iz vremena koje prethodi Lava Diaza (HRFF 2014.), kao što traje radni dan u Bingovom Crude Oil, ovogodišnjem 15 Hours ili Gorkoj nadnici (HRFF 2016.). To je prelazak; to je proces. Fotografija to ne može prikazati, ona samo može pokazati što dovodi do smrti i smrt kao završenu, konačnu činjenicu.

    I stoga je film Wang Binga prvenstveno i ultimativno etički film. Treba li snimiti gđu Fang ovako ili ikako drugačije? Prikazati ga na festivalu? Primiti prestižnu nagradu? Ali! Za koga vraga ne snimiti gđu Fang? Zašto bi trebalo dodatno doprinijeti zagušenju same pomisli na smrt, iako je ona veliki i neraskidivi dio svakog i svačijeg života? Malo je toga što se može reći o estetici ovog filma. Ono što gđa Fang nudi su etička pitanja. Teme za raspravu. Podsjeća na Ariesove Eseje o nastanku smrti na Zapadu, na smrt medijski, ali i fizički, gotovo prognanu iz života u dobu preplanule “vječne mladosti” u samoću bolničkih soba i zaborav staračkih domova. Ovaj film brutalno zahtijeva više od “obožavam ga” ili “ne sviđa mi se”, jer čim pokušate objasniti razloge za sklonost ili nesklonost, morate započeti raspravu o smrti. Wang Bing je stvorio komad koji tjera gledatelja da se angažira.

    Nagrade i festivali

    Zlatni leopard za najbolji film, Locarno Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017., službena selekcija Doclisboa 2017.; službena selekcija Mar del Plata Film Festival 2017

    Film prikazujemo u sklopu 15. Human Rights Film Festivala.

    Velika dvorana
    5.12. Utorak, 22:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno