EN HR
  • Ciambra 15

    18:15, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Jonas Carpignano
    Scenarist: Jonas Carpignano
    Producent: Jon Coplon, Paolo Carpignano, Ryan Zacarias, Gwyn Sannia, Rodrigo Teixeira, Marc Schmidheiny, Cristoph Daniel, Carole Scotta, Julie Billy, Tomas Eskilsson, Sean Wheelan
    Produkcijska kuća: Stayblack Productions, RT Features, Sikelia Productions, Rai Cinema
    Direktor fotografije: Tim Curtin
    Montaža: Alfonso Gonçalves
    Glumci: Pio Amato, Koudous Seihon, Iolanda Amato, Damiano Amato

    Zemlja: Italija, SAD, Francuska, Švedska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 120'
    Početak prikazivanja: 14. 6. 2018.

    Sinopsis

    Slobodni nastavak Carpignanova prvog filma Mediterraneo prikazanog 2015. na ZFF-u u sklopu Dana LUX filma. Tinejdžer Pio Amato živi u Ciambri, malenoj romskoj zajednici u Kalabriji. Sa svojih 14 godina, odavno je za sobom ostavio dane djetinje nevinosti. Pije, puši i jedan je od rijetkih koji se bez poteškoća kreću između različitih etničkih skupina u susjedstvu – lokalnih Talijana, afričkih imigranata i Roma, kojima i sam pripada. Pio posvuda slijedi starijeg brata Cosima, usvajajući pritom vještine potrebne da preživi na ulicama grada. Kada Cosimo nestane, Pio mora odlučiti je li doista spreman postati muškarcem. Pronicljiv uvid u jednu od marginaliziranih zajednica južne Italije. Iza filma stoji i Martin Scorsese kao njegov izvršni producent. U programu 15 dana autora u Cannesu osvojio nagradu Europa Cinemas Label.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival – Directors' Fortnight 2017. – nagrada Europa Cinemas Label
    Bergen International Film Festival 2017. – Cinema Extraordinaire
    Zagreb Film Festival 2017. - glavni natjecateljski program
    Nagrade David di Donatello 2018. - najbolja režija, najbolja montaža

    Životopis redatelja

    Jonas Carpignano rođen je 1984. godine. Živi u SAD-u i Italiji. Filmovi mu se prikazuju na renomiranim festivalima poput Cannesa, Venecije i na SXSW-u. Kratki film 'A Chjána' osvojio je nagradu Controcampo u Veneciji.

    Dvorana Müller
    21.6. Četvrtak, 18:15
    24.6. Nedjelja, 18:45
    26.6. Utorak, 20:40
    2.7. Ponedjeljak, 18:15
    8.7. Nedjelja, 20:45

    Kupi ulaznice

  • Skrivena ljubav 15

    18:30, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Luca Guadagnino
    Scenarist: James Ivory, Luca Guadagnino, Walter Fasano (prema romanu Andréa Acimana)
    Producent: Peter Spears, Luca Guadagnino, Emilie Georges, Rodrigo Teixera, Marco Morabito, James Ivory, Howard Rosenman
    Produkcijska kuća: Frenesy Film, La Cinefacture, Water's End Productions
    Direktor fotografije: Sayombhu Mukdeeprom
    Montaža: Walter Fasano
    Glumci: Armie Hammer, Timothée Chalamet, Michael Stuhlbarg, Amira Casar, Esther Garrel

    Zemlja: Italija, Francuska, Brazil
    Godina: 2017.
    Trajanje: 132'
    Početak prikazivanja: 1. 2. 2018.

    Sinopsis

    Ljeto je i rane su 80-e. Sedamnaestogodišnji Elio praznike namjerava provesti u ugodnom opuštanju u obiteljskoj vili na sjeveru Italije. Plivanje, druženje s prijateljima i upijanje sunca jedini su planovi koje ima, no oni padaju u vodu kada im se na odmoru pridruži zgodni Oliver, student Eliova oca arheologa. Oliverova šarmantna pojava izbacit će ga iz ravnoteže i u njemu probuditi neočekivanu i snažnu privlačnost. Ovaj film o sazrijevanju i prvoj ljubavi treći je dio Guadagninove svojevrsne trilogije o žudnji (Ja sam ljubavRasprskavanje). Scenarij je napisao legendarni scenarist i redatelj James Ivory, poznat po nagrađivanim adaptacijama brojnih književnih klasika (Soba s pogledomNa kraju dana). Film je snimljen na 35-mm vrpci, što senzualnu sanjivost osunčanog talijanskog krajolika čini još više neodoljivom.

    Nagrade i festivali

    Sundance Film Festival 2017; Berlin International Film Festival 2017 – Panorama; Melbourne International Film Festival 2017 – Audience Award; Toronto International Film Festival 2017 – 3rd place for People's Choice Award

    Oscari 2018. - nominacija za najbolji film, najbolju mušku glavnu ulogu (Timothée Chalamet), originalnu pjesmu i adaptirani scenarij

    Životopis redatelja

    Luca Guadagnino rođen je 1971. u Italiji. Redatelj, scenarist i producent koji je međunarodni ugled stekao filmovima 'Ja sam ljubav' ('Io sono l’amore', 2009.) i 'Rasprskavanje' ('A Bigger Splash', 2016.). Uz igrane, režira i dokumentarne filmove te operu. 2012. godine osnovao je producentsku kuću Frenesy Film.

    Velika dvorana
    21.6. Četvrtak, 18:30
    7.7. Subota, 18:00

    Kupi ulaznice

  • Projekt Florida 12

    20:30, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Sean Baker
    Scenarist: Sean Baker, Chris Bergoch
    Produkcijska kuća: Cre Film, Freestyle Picture Company, June Pictures, Sweet Tomato Films
    Direktor fotografije: Alexis Zabe
    Montaža: Sean Baker
    Glumci: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 25. 1. 2018.

    Sinopsis

    Počeli su ljetni praznici. Mala Moonee i njezini prijatelji Scooty i Dicky dane provode bez nadzora odraslih u igri čija se pravila mijenjaju kako im se prohtije. Moonee sa svojom bandom uživa na ljetnom suncu dok njezina majka Halley pokušava spojiti kraj s krajem, pronaći novi izvor zarade, skupiti siću koja će za još tjedan dana produljiti njihov boravak u Magičnom dvorcu, motelu okrečenom ljubičastom bojom u kojem odsjedaju putnici koji su htjeli u obližnji Disneyland, ali su greškom završili u toj nedođiji. No, Moonee na svijet gleda drugačijim očima, i njezin dom svaki dan opravda svoje ime.

    U najvećem dijelu filma čudnu floridsku suburbiju gledamo očima djeteta. Kamera je pritom redovito u razini dječjeg pogleda. Bez obzira na to, odrasli se nikad ne doimaju kao nadmoćni, banda osnovnoškolaca suvereno vlada tim magičnim svijetom. Sean Baker stvara i postupno pojačava osjećaj nelagode, napetosti i, konačno, frustracije, jer bismo se, sukladno kodovima klasičnog fabularnog stila, trebali identificirati s djetetom kroz čiju vizuru gledamo, a to nam sustavno ne uspijeva jer drugačije razumijemo ono što vidimo. Iskustvo djeteta koje gleda i iskustvo nas, koji smo pozvani da gledamo s njom, ne mogu biti ista. Mi istodobno vidimo i manje i više od nje. S jedne strane, naš je pogled osiromašen, ne vidimo fantazije kojima je protkan magični svijet djetinjstva. S druge strane, mi vidimo bijedu koje Moonee nije svjesna, znamo da bi ta djevojčica već sutra mogla ostati bez krova nad glavom, ne možemo je ne vidjeti nego kao žrtvu krize tržišta nekretnina. S Moonee živimo jedno ljeto, a najveća tragedija je u tome što svako ljeto dođe kraju. Ona prvu lekciju neće naučiti u školi. Morat će naglo odrasti: na putu je da se po prvi put simbolički identificira s nama i vidi samu sebe onako kako je mi vidimo.

    Sean Baker s ovim je filmom, kao i Andrea Arnold s American Honey, upotrijebio većinom naturščike da snimi studiju koja bi mogla proći kao etnografija ekonomskog naličja američkih fantazija: u slučaju Arnold to je supkultura “Mag Crew” kao pervertirani oblik kontrakulture, a kod Bakera to je Kissimmiee kao neprepoznatljivi, žalosni prežitak Disneyjeve urbanističke vizije. Naime, nacrt Walta Disneyja uključivao je puno više od tematskog parka. Supstanca njegove vizije na koji se referira naslov Bakerova filma bio je radnički grad koji je trebao nastati u blizini onog što je danas Disneyland. On je trebao biti korektiv svih zala koje je Disney zamjetio u Los Angelesu – gradu bez jasnog centra, s premalo pješačkih zona i previše automobila. Njegova ideja bila je izgraditi grad u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Taj hotel trebao je okruživati zeleni pojas sa školama i zgradama za izvannastavne aktivnosti, a njega rijetko naseljena predragađa, dok bi onkraj njih bili smješteni industrijski parkovi. Hotel u središtu urbanističke vizure završio je kao zadnje utočište proletarijata koji bi bilo kada mogao završiti bez krova nad glavom, bilo gdje. (Ante Jerić)

    Nagrade i festivali

    nominacija za najbolji strani film, British Independent Film Awards 2017.; nagrada kritičara, Hamburg Film Festival 2017., službena selekcija Directors Fortnight Cannes Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film festival 2017.; službena selekcija Zurich Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017; službena selekcija Human Rights Film Festival 20017.

    Oscari 2018. - Nominacija za najbolju mušku sporednu ulogu (Willem Dafoe)

    Velika dvorana
    9.7. Ponedjeljak, 20:15

    Dvorana Müller
    21.6. Četvrtak, 20:30

    Kupi ulaznice

  • Comic Sans 12

    21:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Nevio Marasović
    Scenarist: Nevio Marasović
    Produkcijska kuća: Kinorama
    Direktor fotografije: Damir Kudin
    Montaža: Tomislav Pavlic
    Glazba: Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz
    Glumci: Janko Popović Volarić, Zlatko Burić, Nataša Janjić

    Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 103'
    Početak prikazivanja: 8. 3. 2018.

    Sinopsis

    Alan, Zagrepčanin viških korijena može se pohvaliti izuzetno uspješnom karijerom grafičkog dizajnera, ali se baš ne može pohvaliti odnosima sa svojim bivšim djevojkama niti odnosom sa svojim ocem, slikarem i hedonistom Brunom. Iznenadno putovanje na Vis prisilit će Alana i Brunu da kroz niz što humornih, što dramatičnih situacija preispitaju svoje odnose, a prije svega navest će Alana da preispita vlastite prioritete.

    Životopis redatelja

    Nevio Marasović rođen je 1983. godine. Njegov prvi cjelovečernji igrani film, 'The Show Must Go On' na Pulskom filmskom festivalu osvojio je Zlatnu arenu za scenarij i specijalne efekte, Brezu za najboljeg debitanta i nagradu Oktavijan za najbolji film. Drugo dugometražno ostvarenje, 'Vis-À-Vis' na 11. Zagreb Film Festivalu nagrađeno je Posebnim priznanjem u dugometražnoj konkurenciji.

    Velika dvorana
    21.6. Četvrtak, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno