EN HR
  • Pat i Mat na filmu (A je to)

    17:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Marek Beneš
    Scenarist: Marek Beneš
    Producent: Tomáš Eiselt
    Produkcijska kuća: Patmat film
    Direktor fotografije: Jan Chvojka
    Montaža: Marek Beneš

    Zemlja: Češka
    Godina: 2016.
    Trajanje: 80 minuta
    Početak prikazivanja: rujan 2017.

    Sinopsis

    Otkad su 1976. Lubomír Beneš i Vladimír Jiránek javnosti predstavili likove Pata i Mata ('A je to'), dvojica su nespretnih majstora postali dijelom televizijske povijesti, ne samo u rodnoj Čehoslovačkoj, već i u čitavom svijetu. Na 40 obljetnicu nastanka popularne animirane serije, Lubomírov sin Marek Beneš Pata i Mata preselio je na veliko platno, pružajući svim generacijama užitak u duhovitim slapstick momentima kultnih i svima poznatih likova.
    Iako se još nikad nisu predstavili na velikom platnu, sigurno je da to ovim velikim majstorima neće predstavljati problem. Na tavanu imaju kutiju punu filmova i projektor ispod stepenica pa će svojim obožavateljima rado prikazati svoje dogodovštine. No ne bi oni bili oni kad pritom ne bi upali u milijun neprilika. Ovaj put se suočavaju s podmuklim kaktusom i suhim drvetom te odlučuju “osvježiti” svoj dom originalnim građevinskim rješenjima. A budući da živimo u 21. stoljeću, u kojem se na sve strane propagira zdrav život, Pat i Mat pokušavaju biti fit i vježbaju na sobnom biciklu. Hoće li im sve to poći za rukom?

    Dvorana Müller
    15.8. Srijeda, 17:00

  • Filmske zvijezde žive vječno 12

    18:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Paul McGuigan
    Scenarist: Matt Greenhalgh, Peter Turner (memoar)
    Producent: Barbara Broccoli, Colin Vaines
    Produkcijska kuća: Eon Productions, Synchronistic Pictures
    Direktor fotografije: Urszula Pontikos
    Montaža: Nick Emerson
    Glazba: J. Ralph
    Glumci: Jamie Bell, Annette Bening, Julie Walters, Vanessa Redgrave

    Zemlja: Velika Britanija
    Godina: 2017.
    Trajanje: 105'
    Početak prikazivanja: 10. 6. 2018.

    Sinopsis

    Biografska romantična drama, adaptacija memoara Petera Turnera, prati razigranu i strastvenu vezu između mladog Turnera (Jamie Bell) i dvostruko starije ekscentrične dobitnice Oscara za ulogu u filmu 'The Bad And The Beautiful' iz 1957. godine, glumice Glorije Grahame (Annette Bening) tijekom 1978. u Liverpoolu. Ono što započne kao neobavezan ljubavni odnos između legendarne femme fatale i njezina mladog ljubavnika ubrzo se pretvara u dubinsku povezanost.

    Nagrade i festivali

    Nagrade BAFTA 2018. - nominacija za najbolji adaptirani scenarij, najboljeg glavnog glumca (Jamie Bell) i najbolju glavnu glumicu (Annette Bening)
    British Independent Film Awards 2017. - nominacija za najbolju sporednu glumicu (Julie Walters), najbolji casting, najbolju scenografiju, najboljeg glumca (Bell)
    Hollywood Film Awards 2017 - nagrada J. Bellu
    London Critics Circle Film Awards 2018. - nominacija za glumicu godine

    Velika dvorana
    15.8. Srijeda, 18:00

  • Projekt Florida 12

    19:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Sean Baker
    Scenarist: Sean Baker, Chris Bergoch
    Produkcijska kuća: Cre Film, Freestyle Picture Company, June Pictures, Sweet Tomato Films
    Direktor fotografije: Alexis Zabe
    Montaža: Sean Baker
    Glumci: Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe

    Zemlja: SAD
    Godina: 2017.
    Trajanje: 101'
    Početak prikazivanja: 25. 1. 2018.

    Sinopsis

    Počeli su ljetni praznici. Mala Moonee i njezini prijatelji Scooty i Dicky dane provode bez nadzora odraslih u igri čija se pravila mijenjaju kako im se prohtije. Moonee sa svojom bandom uživa na ljetnom suncu dok njezina majka Halley pokušava spojiti kraj s krajem, pronaći novi izvor zarade, skupiti siću koja će za još tjedan dana produljiti njihov boravak u Magičnom dvorcu, motelu okrečenom ljubičastom bojom u kojem odsjedaju putnici koji su htjeli u obližnji Disneyland, ali su greškom završili u toj nedođiji. No, Moonee na svijet gleda drugačijim očima, i njezin dom svaki dan opravda svoje ime.

    U najvećem dijelu filma čudnu floridsku suburbiju gledamo očima djeteta. Kamera je pritom redovito u razini dječjeg pogleda. Bez obzira na to, odrasli se nikad ne doimaju kao nadmoćni, banda osnovnoškolaca suvereno vlada tim magičnim svijetom. Sean Baker stvara i postupno pojačava osjećaj nelagode, napetosti i, konačno, frustracije, jer bismo se, sukladno kodovima klasičnog fabularnog stila, trebali identificirati s djetetom kroz čiju vizuru gledamo, a to nam sustavno ne uspijeva jer drugačije razumijemo ono što vidimo. Iskustvo djeteta koje gleda i iskustvo nas, koji smo pozvani da gledamo s njom, ne mogu biti ista. Mi istodobno vidimo i manje i više od nje. S jedne strane, naš je pogled osiromašen, ne vidimo fantazije kojima je protkan magični svijet djetinjstva. S druge strane, mi vidimo bijedu koje Moonee nije svjesna, znamo da bi ta djevojčica već sutra mogla ostati bez krova nad glavom, ne možemo je ne vidjeti nego kao žrtvu krize tržišta nekretnina. S Moonee živimo jedno ljeto, a najveća tragedija je u tome što svako ljeto dođe kraju. Ona prvu lekciju neće naučiti u školi. Morat će naglo odrasti: na putu je da se po prvi put simbolički identificira s nama i vidi samu sebe onako kako je mi vidimo.

    Sean Baker s ovim je filmom, kao i Andrea Arnold s American Honey, upotrijebio većinom naturščike da snimi studiju koja bi mogla proći kao etnografija ekonomskog naličja američkih fantazija: u slučaju Arnold to je supkultura “Mag Crew” kao pervertirani oblik kontrakulture, a kod Bakera to je Kissimmiee kao neprepoznatljivi, žalosni prežitak Disneyjeve urbanističke vizije. Naime, nacrt Walta Disneyja uključivao je puno više od tematskog parka. Supstanca njegove vizije na koji se referira naslov Bakerova filma bio je radnički grad koji je trebao nastati u blizini onog što je danas Disneyland. On je trebao biti korektiv svih zala koje je Disney zamjetio u Los Angelesu – gradu bez jasnog centra, s premalo pješačkih zona i previše automobila. Njegova ideja bila je izgraditi grad u obliku koncentričnih krugova u čijem bi centru bio moderan hotel okružen poslovnom zonom. Taj hotel trebao je okruživati zeleni pojas sa školama i zgradama za izvannastavne aktivnosti, a njega rijetko naseljena predragađa, dok bi onkraj njih bili smješteni industrijski parkovi. Hotel u središtu urbanističke vizure završio je kao zadnje utočište proletarijata koji bi bilo kada mogao završiti bez krova nad glavom, bilo gdje. (Ante Jerić)

    Nagrade i festivali

    nominacija za najbolji strani film, British Independent Film Awards 2017.; nagrada kritičara, Hamburg Film Festival 2017., službena selekcija Directors Fortnight Cannes Film Festival 2017.; službena selekcija Toronto Film festival 2017.; službena selekcija Zurich Film Festival 2017.; službena selekcija New York Film Festival 2017.; službena selekcija London Film Festival 2017.; službena selekcija Busan Film Festival 2017.; službena selekcija Vienna Film Festival 2017; službena selekcija Human Rights Film Festival 20017.

    Oscari 2018. - Nominacija za najbolju mušku sporednu ulogu (Willem Dafoe)

    Dvorana Müller
    15.8. Srijeda, 19:00
    29.8. Srijeda, 20:45

    Kupi ulaznice

  • Kvadrat 15

    20:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Ruben Östlund
    Scenarist: Ruben Östlund
    Producent: Erik Hemmendorff, Philippe Bober
    Produkcijska kuća: Plattform Produktion, Essential Films, Parisienne, Coproduction Office
    Direktor fotografije: Fredrik Wenzel
    Montaža: Ruben Östlund, Jacob Secher Schulsinger
    Glumci: Claes Bang, Elisabeth Moss, Dominic West, Terry Notary, Christopher Læssø

    Zemlja: Švedska, Njemačka, Francuska, Danska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 151'
    Početak prikazivanja: 14. 12. 2017.

    Sinopsis

    Christian je ugledni kustos u muzeju suvremene umjetnosti čiji se život okrene naglavačke kada mu nasred ulice ukradu mobitel i novčanik. Nakon što putem aplikacije locira mobitel odluči ostaviti gnjevno pismo u poštanskim sandučićima svih potencijalnih lopova. Suluda gesta pretvori se u noćnu moru kad Christian dobije neočekivani odgovor na svoje pismo. Paralelno Christian priprema svoju sljedeću veliku izložbu, 'Kvadrat', instalaciju koja poziva prolaznike na altruizam. No uskoro će saznati kako nije lako živjeti prema vlastitim idealima. PR agencija koja radi za muzej pokreće kontroverznu medijsku kampanju koja će izazvati burne reakcije javnosti i dovesti našeg junaka u egzistencijalnu krizu.

    Žestoka satira umjetničkog miljea bavi se rastućim trendom egocentrične individualnosti i gubitkom zajedništva u društvu medijske mašinerije i spektakla. Švedski redatelj Ruben Östlund stvorio je nevjerojatno zabavan, ali istovremeno moćan i uznemirujuć film koji ispituje granice političke korektnosti, umjetničke slobode i slobode govora. Apstraktna umjetnička instalacija koja bi trebala predstavljati socijalnu utopiju postaje paradigma kukavičluka ovog svijeta, i Östlund se ruga njegovom licemjerju ne propuštajući nijedan detalj, uz zaprepašćujuću inteligenciju i nevjerojatan humor. 

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2017. - Zlatna palma, Nagrada Vulcain
    30. Europske filmske nagrade - najbolji film, komedija, režija, scenarij, glumac (Claes Bang) i scenografija
    Zlatni globus - nominacija za najbolji strani film

    Životopis redatelja

    Ruben Östlund (Styrsö, Švedska, 1974.) studirao je na Sveučilištu u Göteborgu. S Erikom Hemmendorffom, producentom svih njegovih filmova, osnovao je Platform Produktion. Nakon prvijenca 'The Guitar Mongoloid' (2005.) snimio je 'Protiv svoje volje' (2008.), koji je prikazan u kanskom programu Izvjesni pogled. Njegov treći film, 'Igra' (2011.) premijerno je prikazan u programu 15 dana autora (Director’s Fortnight) u Cannesu. Četvrti igrani film, proslavljeni 'Turist', osvojio je nagradu u programu Izvjesni pogled i nominiran je za nagradu Zlatni globus. Za kratkometražni film 'Incident by a Bank' Östlund je 2010. osvojio Zlatnog medvjeda na Berlinaleu. Za svoj najnoviji film 'Kvadrat' osvojio je Zlatnu palmu u Cannesu 2017., nominiran je za Zlatni globus i Oscara te je bio apsolutni pobjednik 30. dodjele Europskih filmskih nagrada.

    Velika dvorana
    15.8. Srijeda, 20:00
    23.8. Četvrtak, 20:00
    31.8. Petak, 20:45

    Kupi ulaznice

  • Odgođena revolucija 12

    21:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Vlatka Vorkapić
    Scenarist: Martina Globočnik, Vlatka Vorkapić
    Producent: Morana Komljenović, Vinko Brešan
    Produkcijska kuća: Fade In, Zagreb film
    Direktor fotografije: Jasenko Rasol
    Montaža: Iva Kraljević
    Glumci: Saša G., Đurđa G., Iva A., Marko M.

    Zemlja: Hrvatska
    Godina: 2017.
    Trajanje: 71'
    Početak prikazivanja: 29.3. 2018.

    Sinopsis

    U Hrvatskoj se prije 25 godina istovremeno ratovalo i trgovalo. U jeku najžešćih ratnih stradavanja austrijski državljanin Georg Gavrilović postaje vlasnik najveće mesne industrije u Hrvatskoj. Njemu se sada sudi za ratno profiterstvo, a slučaj istražuje novinarka Iva. Jedna od posljednjih žrtvi tranzicijske pljačke jest i tvornica tekstila Kamensko. Njegova bivša radnica Đurđa ukazuje na kriminal zbog kojeg su ona i njezine kolegice završile na ulici. Sa stanjem u društvu u kojem uz 250 ekstremno bogatih više od 800 000 ljudi živi na rubu siromaštva ne miri se ni Marko, mladi socijalist i član radikalne lijeve stranke, koji uličnim akcijama i prosvjedima zagovara pravednije društvo.

    Nagrade i festivali

    Zagreb Film Festival 2017. - program Film neposluha

    Životopis redatelja

    Redateljica Vlatka Vorkapić autorica je brojnih igranih i dokumentarnih serija i filmova. Njezin je film 'Sonja i bik' nagrađen Zlatnom arenom za scenarij. Scenaristica Martina Globočnik od 2002. radi u Fade Inu kao istraživačica, novinarka, scenaristica i redateljica.

    Dvorana Müller
    15.8. Srijeda, 21:00

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno