EN HR
  • Kratkometražna konkurencija – 1. blok

    15:00, Velika dvorana

    Info

    Početak prikazivanja: 13. 5. 2017.

    Sinopsis

    Kwassa Kwassa, r. Tuan Andrew Nguyen & SUPERFLEX, 2015., Danska, 17’ 

    U Kwassi Kwassi lokalci izrađuju „nestabilni brod“ (kwassa kwassa) kako bi prešli smrtonosnu udaljenost koja razdvaja komorski otok Mayotte,  francuski prekomorski teritorij i najudaljeniji dio EU-a od susjednih otoka u arhipelagu; simbolično putovanje u bolji život.

    Radna snaga / Manodopera, r. Loukianos Moshonas, 2016. Grčka/Francuska, 28’ 

    U Radnoj snazi Loukianosa Moshonesa imigrant radi na preuređenju apartmana, dok na krovu njegove zgrade on i njegovi prijatelji pokušavaju promijeniti svijet. 

    Ulica smrti / Street of Death, r. Karam Ghossein, 2017. Libanon/Njemačka, 22’ 

    U Ulici smrti Libanonac Karam Ghossein izmjenjuje slike s prijateljeva vjenčanja i snimke vratolomija koje klinci izvode na cesti koja vodi k bejrutskom aerodromu. 

    Limb / Limbo, r. Konstantina Kotzamani, 2016., Grčka/Francuska, 30’ DCP

    U Limbu naše stare znanice Konstantine Kotzamani (šifra: Žuta groznica), leopard će leći s kozom, vukovi će živjeti s janjadi, a dječak će biti njihov vodič. 

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.

    Velika dvorana
    13.5. Subota, 15:00

  • Mali gangster (Kino Bibijada)

    16:30, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Arne Toonen
    Scenarist: Lotte Tabbers (prema romanu Marjon Hoffman)
    Producent: Maarten Kuit, Dave Schram
    Produkcijska kuća: Shooting Star Filmcompany, Hazazah Pictures
    Direktor fotografije: Rutger Storm
    Montaža: Marc Bechtold, Brian Ent
    Glumci: Thor Braun, Henry van Loon, Meral Polat, René van 't Hof

    Zemlja: Nizozemska
    Godina: 2015.
    Trajanje: 102 minute
    Uzrast: 6+
    Početak prikazivanja: travanj 2017.

    Sinopsis

    Jedanaestogodišnji Rik stalna je meta zajedljive djece iz susjedstva, a njegov tata – koji bi, kako smatra Rik, ovom maltretiranju trebao stati na kraj – izgubljen je slučaj. Nakon što tata dobije novi posao, otac i sin sele u novi grad, a Rik to vidi kao priliku za novi početak. Novim prijateljima predstavlja se kao sin mafijaškog vođe, a svoj styling korjenito mijenja kako bi što više nalikovao sinu jednog gangstera. No, što ako se njegove laži okrenu protiv njega? Šarmantna i zabavna komedija o odnosu oca i sina temeljena je na istoimenom uspješnom romanu za djecu autorice Marjon Hoffman.

    Film prikazujemo u sinkroniziranoj verziji i s hrvatskim titlovima.

    Nagrade i festivali

    KinoKino - Međunarodni filmski festival za djecu - nagrada dječjeg žirija i nagrada publike
    Sundance Film Festival 2016
    Hamburg Film Festival 2015 – nagrada Michael
    Cinekid Amsterdam – nagrada žirija, nagrada publike
    Međunarodni filmski festival za djecu Oulu 2015 – nagrada Starboy za najbolji film

    Životopis redatelja

    Arne Toonen nizozemski je redatelj, producent i umjetnik. Njegov debitantski dugometražni film, također namijenjen dječjoj publici, Dik Trom iz 2010., osvojio je mnogobrojne nagrade, kao i kratkometražni Drop Dead!, a zanimljivo je da je Toonen ujedno i autor nagrađivane online igrice 20Lives.

    Dvorana Müller
    13.5. Subota, 16:30
    21.5. Nedjelja, 17:00
    28.5. Nedjelja, 16:30

    Kupi ulaznice

  • Evanđelje

    17:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Pippo Delbono
    Scenarist: Pippo Delbono
    Produkcijska kuća: Stemal Entertainment, Rai Cinema, Compagnia Pippo Delbono, Ventura Film, Snaporazverein, Les Films du Fleuve, CDP
    Direktor fotografije: Fabrice Aragno, Pippo Delbono
    Montaža: Pippo Delbono

    Zemlja: Italija, Švicarska, Francuska, Belgija
    Godina: 2016.
    Trajanje: 85'
    Početak prikazivanja: 13. 5. 2017.

    Sinopsis

    Inspiriran vlastitom predstavom pripremanoj u Mantovi u kojoj su sudjelovali i članovi Drame zagrebačkog HNK-a (Nina Violić, Alma Prica, Vlasta Ramljak), Delbono uranja u talijanski izbjeglički prihvatni centar u Astiju. Svjestan da tamo postaje „špijun“ udaljen od njegovih stanara i njihova malog privatnog svijeta, u strahu da ne ode predaleko u njihovu „svetost“ ili da im nešto ne „ukrade“ za svoj film. „Mučit će vas i tjerati da govorite. Mrzit će vas zbog vaše vjere“, poručuje im Delbono, koji „nikad nije vidio ljude kako hodaju po vodi, ali ih je vidio kako se u njoj utapaju“. Njihova se svakodnevica izmjenjuje s prizorima iz njegove predstave i snimkom sukoba izbjeglica sa slovenskom policijom pokraj žilet-žice. U njima je autor pronašao „nevjerojatne glumce“, otkrivajući njihove nježnosti, otpornost, snagu i krhkost. „Pitam se što će biti s njima“, kaže autor nakon što su zajedno veslali, plesali i oslobađali Isusa i Barabu. Odettin song Sometimes I Feel Like a Motherless Child još nikad nije zvučao tako bolno i potresno. Zato ono „evanđelje“ koje njegova majka povezuje s ljubavlju Delbono otkriva u tišini susreta. Na kraju su od majčina evanđelja ostale tek krhotine jednog dječaka koji plače. Praznog, ranjenog i izgubljenog poput aktera koje promatra. Toliko različit, a opet toliko sličan njima.

    Životopis redatelja

    Pippo Delbono (Varazze, 1959.) jedan je od trenutno najinovativnijih umjetnika na talijanskoj kazališnoj sceni. Gostovao je i na zagrebačkom Festivalu svjetskog kazališta (Ljubav i tijelo). Filmskom režijom počeo se baviti nešto kasnije (Grido, La paura, Amore carne). Njegov intimistički doks Krv prikazan je na 7. Subversive Film Festivalu. Locarno mu je 2009. posvetio retrospektivu. Glumio je uz Tildu Swinton u izvrsnoj Guadagninovoj drami Io sono l'amore te u Greenawayovu komadu Goltzius i Pelikanova družina.

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.

    Velika dvorana
    13.5. Subota, 17:00

  • Paterson 12

    18:30, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Jim Jarmusch
    Scenarist: Jim Jarmusch
    Producent: Mark Friedberg
    Produkcijska kuća: Amazon Studios, Animal Kingdom, Inkjet Productions, K5 Film, Le Pacte
    Direktor fotografije: Frederick Elmes
    Montaža: Affonso Gonçalves
    Glazba: Jim Jarmusch, Carter Logan, Sqürl
    Glumci: Adam Driver, Golshifteh Farahani, Nellie, Rizwan Manji, Barry Shabaka Henley

    Zemlja: SAD, Francuska, Njemačka
    Godina: 2016.
    Trajanje: 118'
    Početak prikazivanja: 15. 4. 2017.

    Sinopsis

    Paterson, New Jersey. Upoznajemo Patersona, vozača koji dijeli ime sa gradom u kojem živi i radi. Njegov život je, čini se, jedna velika rutina. Svakoga dana on sjeda u autobus koji vozi dobro znanom rutom, sluša razgovore putnika, u pauzama piše poeziju, popije točno jedno pivo u omiljenom kafiću i vrati se kući voljenoj supruzi Lauri. Za razliku od njegovog, Laurin život svakodnevno se mijenja. Njezini snovi i ambicije iz dana u dan su drugačiji. No, usprkos potpuno različitim karakterima Paterson voli Lauru i ona voli njega. On podržava njezine novootkrivene ambicije, ona slavi njegovu nadarenost za poeziju.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2016. - nagrada Palm Dog, nominacija za Zlatnu palmu
    Boston Online Film Critics Association 2016. - BOFCA nagrada
    Los Angeles Film Critics Association Awards 2016. - LAFCA nagrada
    Iowa Film Critics Awards 2017. - IFC nagrada
    Međunarodni filmski festival u Rotterdamu 2017. - nominacija za MovieZone nagradu

    Životopis redatelja

    Jim Jarmusch rođen je 1953. Studirao je englesku književnost na Sveučilištu Columbia te film na Sveučilištu New York, pod mentorstvom Nicholasa Raya. Prema vlastitom scenariju snima i montira prvi igrani film 'Neprekidni praznici' (1980), koji odražava utjecaje njujorškog undergrounda i europskog modernističkog filma, te najavljuje temeljne motive svojega opusa – prikaz društvenih marginalaca, putovanje, nekomunikativnost, opsjednutost ikonama pop-kulture. U drugom filmu 'Čudnije od raja' (1984), proširenoj inačici kratkog filma 'Novi svijet', tim se motivima pridružuje percepcija Amerike očima autsajdera, a izdvaja se minimalističkim stilom i humornim dijalozima. Film je skrenuo pozornost na redatelja nakon debitantske nagrade na festivalu u Cannesu. Sljedeći, kultni film 'Pod udarom zakona', razrađujući prethodne motive u parodiji zatvorskog filma s trima bizarnim likovima, gradi komiku nerazmjerom entuzijastičnog doživljaja Amerike talijanskih imigranta i ravnodušnosti dvojice pravih Amerikanaca. Sličnih preokupacija i metažanrovske motivacije, ali drukčije narativno-strukturalne gradnje, tri su omnibus-priče 'Tajanstvenog vlaka' (1989.), povezane fascinacijom Jarmuscha i njegovih likova pop-glazbom (E. Presleyem) i općenito pop-kulturom, dok je 'Noć na zemlji' (1991.), s pet taksi-priča iz pet vremenskih zona. Filmom 'Mrtav čovjek', revizionističkim vesternom u kojemu je mit o američkoj granici podvrgnut brojnim inverzijama te poništenju metafizičkim putovanjem u "smrt", počinje nova etapa njegove karijere obilježena filmovima sumorna i liričnija raspoloženja, kojima pripada i preradba gangsterskog žanra u filmu 'Put samuraja' (1999). Povremeno snima dokumentarne i kratke filmove (istaknuta serija 'Kava i cigarete'), te nastupa kao cameo-glumac u filmovima amer. nezavisnih autora (Dim u lice W. Wanga, 1995.). Jedinstven filmski svijet, distingvirani minimalistički stil i ustrajavanje izvan matice holivudske kinematografije čine ga jednim od najvažnijih američkih redatelja i ključnom figurom suvremenog američkog nezavisnog filma, a zbog osjetnih utjecaja europskih, osobito modernističkih autora, poput M. Antonionija i F. Fellinija, i "najeuropskijim" američkim redateljem.

    Dvorana Müller
    13.5. Subota, 18:30
    22.5. Ponedjeljak, 21:20

  • Politika, priručnik za upotrebu

    19:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Fernando León de Aranoa
    Scenarist: Fernando León de Aranoa
    Produkcijska kuća: Mediaproduccion
    Direktor fotografije: Jorge Abusada
    Montaža: Yago Muñiz

    Zemlja: Španjolska
    Godina: 2016.
    Trajanje: 120'
    Početak prikazivanja: 13. 5. 2017.

    Sinopsis

    Četiri godine nakon burnih zbivanja na madridskom trgu Puerta del Sol, koje je našim subverzivcima već približio Sylvain George - Put Madrida (Svijetli plam!), pokret 15 M iznjedrio je Podemos, koji 2015. ulazi u španjolski parlament kao treća najjača stranka. Aranoa je dobio dozvolu neograničena ulaska u njezinu madridsku centralu te voajeristički proviruje pulsirajućom kamerom iza njezinih kulisa od samih početaka do danas, prateći plenume na kojima su njezini lideri Pablo Iglesias i Iñigo Errejón s najužim timom osmišljali komunikacijske strategije i pripreme za predizbornu kampanju. Ukupno 500 sati snimljenog materijala autor je destilirao u dvosatni komad koji nudi minuciozni uvid u Podemosove unutarnje krize i njihove pokušaje razbijanja španjolske političke dihotomije. Rezultat je ovaj krajnje iskreni „priručnik za upotrebu“ koji istražuje nove političke strategije i analizira medije koji su u svega godinu dana mobilizirali novo glasačko tijelo. Film također pokazuje kako je moguće galvanizirati bijes ulice da bi se stvorili suvremeniji oblici političke participacije. Ekstaza uspjeha postavlja se kao kontrapunkt dilemama i nezadovoljstvima s kojima se njezini članovi suočavaju „igrajući se“ politike. U njima se zrcali nemirni i elokventni duh Podemosa kao alternativa postojećem sistemu.

    Životopis redatelja

    Fernando León de Aranoa rođen je 1968. u Madridu. Prije no što je snimio svoj prvi film Familia, pisao je filmske scenarije. Bavi se stripom, piše kratke priče i predaje na raznim filmskim školama. Godine 2004. osnovao je vlastitu produkcijsku kuću Reposado. Autorov komad Savršen dan, u kojem glume Benicio del Toro i Tim Robbins o grupi humanitaraca na brdovitom Balkanu, prikazan je i u nas.

    U sklopu 10. Subversive Film Festivala: Deset godina slobodnog filma.

    Velika dvorana
    13.5. Subota, 19:00

  • Sluškinja 15

    20:40, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Chan-wook Park
    Scenarist: Sarah Waters, Seo-kyeong Jeong, Chan-wook Park
    Producent: Syd Lim, Chan-wook Park
    Direktor fotografije: Chung-hoon Chung
    Montaža: Jae-Bum Kim, Sang-beom Kim
    Glazba: Yeong-wook Jo
    Glumci: Min-hee Kim, Jung-woo Ha, Jin-woong Jo

    Zemlja: Južna Koreja
    Godina: 2016.
    Trajanje: 144'
    Početak prikazivanja: 11. 5. 2017.

    Sinopsis

    Inspiriran romanom Fingersmith britanske spisateljice Sarah Waters, Park radnju filma iz viktorijanskog vremena prebacuje u Koreju u period tijekom kolonizacije od strane Japana 30-ih godina prošlog stoljeća. Bivši osuđenik Fujiwara želi se domoći velikog nasljedstva bogate Japanke Hideko, pa nagovara Sook-Hee, siromašnu djevojku bez roditelja, da mu pomogne u tome. Plan je da Sook-Hee počne raditi kao služavka za Hideko kako bi je uvjerila da se zaljubi u Fujiwaru. Fujiwara se, s druge strane, predstavlja kao grof, te postaje i bliskim prijateljem ujaka Kouzukija, perverznjaka i zlostavljača, koji također ima namjeru da oženi Hideko. Međutim, kada odnos Sook-Hee i Hideko doživi neočekivani preokret, situacija se komplicira...

    Nagrade i festivali

    Cannes film festival 2016. - nominacija za Zlatnu palmu za najbolju režiju, nagrada za umjetnički izraz velike inspiracije (Seong-hie Ryu)

    Asian Film Awards 2017. - nagrade za najbolju sporednu žensku ulogu, za najbolju kostimografiju, najbolju produkciju i najbolju glumačku nadu

    Austin Film Critics Association 2016. - nagrada za najbolji film na stranom jeziku i za najbolju režiju

    Životopis redatelja

    Chan-wook Park, rođen u Seoulu 1963., južnokorejski je filmski redatelj, scenarist, producent i bivši filmski kritičar. Jedan je od najcjenjenijih i najpopularnijih filmaša u svojoj rodnoj zemlji. Studirao je filozofiju na Sogang sveučilištu i već se tada zainteresirao za film. Osnovao je filmski klub, a nakon diplome pisao filmske kritike te se okušao kao pomoćnik redatelja na filmskim produkcijama. Prvi film 'Moon Is the Sun's Dream' napisao je i režirao 1992. godine, a pet godina kasnije uslijedila je krimi komedija 'Saminjo' (1997.).Najpoznatiji je po svojim filmovima iz "trilogije osvete": 'Simpatije za gospodina Osvetu' (2002.), 'Oldboy' (2003.) i 'Simpatija za gospođu Osvetu' (2005.).

    Kratkometražni film 'Paranmanjang' (Night Fishing, 2011.) u potpunosti je snimio mobitelom iPhone4. Trenutno priprema prvi film na engleskom jeziku u međunarodnoj produkciji 'Stoker'.

    Iz kritika

    „Idite gledati. Ako volite sve ono što filmska umjetnost jest, idite gledati ovaj film.“ - Detroit News

    „Toliko dobar! Pogledati ga samo jednom nije dovoljno.“ -
    Philadelphia Inquirer

    „Umjetnost provokacije rijetko je tako rafinirana kao u Handmaidenu“ - New York Times

    „Kako elegantno, intenzivno i romantično. Filmski ekvivalent tri čaše šampanjca ispijene u kupki“ - Time Out

    „Pametno, opojno i senzualno raskošno do grijeha“ - Variety

    „Sve najbolje od azijske kinematografije na jednom mjestu“ -
    Hollywood Reporter

    „145 minuta životne mudrosti i čiste erotike“ - Chicago Sun Times

    Velika dvorana
    21.5. Nedjelja, 17:30
    22.5. Ponedjeljak, 20:40

    Dvorana Müller
    13.5. Subota, 20:40
    23.5. Utorak, 20:30
    25.5. Četvrtak, 21:00
    27.5. Subota, 18:45
    28.5. Nedjelja, 20:45

    Kupi ulaznice

  • Stilistica

    21:15, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Olivier Assayas
    Scenarist: Olivier Assayas
    Produkcijska kuća: CG Cinéma, Vortex Sutra, Sirena Film
    Direktor fotografije: Yorick Le Saux
    Montaža: Marion Monnier
    Glumci: Kristen Stewart, Lars Eidinger, Sigrid Bouaziz

    Zemlja: Francuska, Njemačka
    Godina: 2016.
    Trajanje: 105'
    Početak prikazivanja: 12. 6. 2017.

    Sinopsis

    Assayasov ezoterični i krajnje vogueovski komad lucidna je parabola o stvarima koje nas povezuju, našim načinima komuniciranja i nemogućnostima postizanja bilo kakvog drugog kontakta osim onog u kojem smartphone preuzima ulogu medija. Maureen je uljuljana u udobnost Eurostara koja putuje iz Pariza u London da bi kupila klijentici skupocjenu toaletu dok zenovsku udobnost hi-tech vagona prekidaju monotoni zvuci njezina kuckanja po touch screenu, komunicirajući s misterioznim entitetom koji je proganja. Komunikacija smartphoneom prema Assayasu i nije drugo nego spiritistička seansa. Spiritualizam ovdje postaje, ne samo zvučna već i psihološka opsesija pa čak i erotska ovisnost. Zato autor briše razliku između beepa na mobitelu i nasilnih zvukova koji molestiraju i proganjaju autorovu heroinu. Zato je ovdje riječ o čistoj apokaliptičnoj poemi o usamljenosti. Osobna šoperica ovdje postaje „osobni medij“, ali i „osobna ljubavnica“ nevidljivog partnera. Victor Hugo na iPadu, Karl Lagerfeld na internetu, Hilma af Klint u monografiji. Ovo je logični nastavak Demonlovera. Metafizička drama locirana u materijalnom svijetu dizajnerske odjeće i lijepih ljudi. Film o novim medijskim aristokratima globalnog Versaillesa. Film u kojem digitalna era uživa u svom magijskom prestižu.

    Nagrade i festivali

    Filmski festival u Cannesu 2016. - nagrada za najbolju režiju, nominacija za najbolji film
    Oaxaca FilmFest 2016. - nagrada za najbolju glumicu (Kristen Stewart)
    Međunarodni filmski festival u Rotterdamu 2017.
    Subversive Film Festival 2017. - igrana konkurencija

    Životopis redatelja

    Olivier Assayas (Pariz, 1955.) umjetničku karijeru započeo je kao novinar i filmski kritičar časopisa Cahiers du Cinéma. Autor je knjiga o Kennethu Angeru (Eloge de Kenneth Anger) i hongkonškom filmu (Hong-Kong Cinema). Potonju je napisao u suradnji s Charlesom Tessonom. Piščevu opsesiju prema toj kinematografiji emanira i njegov film Irma Vep, u kojem je angažirao Maggie Cheung. Svoju trenutačnu ženu Miu Hansen-Løve upoznao je na setu filma Kraj kolovoza, početak rujna. Svom omiljenom bendu Sonic Youth posvetio je koncertni dokumentarni film Noise. Autor je TV serije Carlos. Njegova je trenutna muza Kristen Stewart (Oblaci nad Sils Marijom, Stilistica).

    Velika dvorana
    13.5. Subota, 21:15

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno