EN HR
  • Campo

    17:00, Velika dvorana

    Info

    Redatelj: Tiago Hespanha
    Scenarist: Tiago Hespanha, Rui Xavier, Luísa Homem, Cláudia Varejão, Paulo Menezes
    Producent: João Matos, Leonor Noivo, Luísa Homem, Susana Nobre, Tiago Hespanha
    Produkcijska kuća: Terratreme Filmes
    Montaža: Francisco Moreira, Tiago Hespanha

    Zemlja: Portugal
    Godina: 2019.
    Trajanje: 100'

    Sinopsis

    U početku bijaše kaos. Nije bilo ni svjetla, ni zemlje, ni dana, ničega. Grčka mitologija, konkretnije, Kafkin Prometej, susreću Gagarina i Sagana u najvećoj europskoj vojnoj bazi, lociranoj u Alcocheteu, južno od Lisabona, na 7539 hektara. Polje iz naziva filma je „bojno polje“. Prizori vojnih vježbi i svakodnevnih rituala u bazi, izmjenjuju se s ornitologom koji osluškuje i snima pjev preplašenih ptica, dječakom koji izvodi na klaviru „Bitku sa zvijezdama“, pčelarima i pastirima. „Čovjek je izmislio priče. S vremenom, te priče prerasle su u sjećanja, sve dok nije postalo teško razlikovati fikciju od stvarnosti“, kaže narator. Ni mi nismo posve sigurni da li je prizor s teško ranjenim vojnikom koji zaziva oca stvaran ili odglumljen. Zato je autorov komad konceptualan i realan u isti mah, ali i krajnje osoban. „Jedina stvar koja nas razlikuje od kamena je naša mobilnost“, reći će jedan amaterski astronom u Spinozinoj maniri. Pastir i njegovo stado ne žive u ruralnoj idili. Ni mali pijanist ne sklada u miru jer mu kuća vibrira zbog eksplozija s obližnjeg poligona. Jer, to je mjesto na kojem će matice i radilice jednog dana zamijeniti pčele roboti, za ratovanje spremne.

    Nagrade i festivali

    Work in Progress Cinelab Award - First Look – Locarno Film Festival (2018); Cinéma du Réel (2019); Hong Kong International Film Festival (2019); HotDocs (2019); IndieLisboa (2019)

    Životopis redatelja

    Tiago Hespanha rođen je 1978. godine. Diplomirao je arhitekturu u Coimbri i završio studij dokumentarnog filma na univerzitetu Pompeu Fabra u Barceloni. Pored doksa (Visita Guiada i Revolucao Industrial, snimljen u tandemu s Fredericom Lobom) bavi se i filmskom produkcijom. Kao koproducent surađivao je s Pedrom Pinhom na njegovu filmu Tvornica ničega prikazanom na lanjskom Subversive Film Festivalu. Autorov najnoviji film Campo premijerno je prikazan na pariškom festivalu dokumentarnog filma Cinéma du Réel.

    12. Subversive Film Festival (dokumentarna konkurencija)

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    10.5. Petak, 17:00

  • Lice

    17:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Małgorzata Szumowska
    Scenarist: Małgorzata Szumowska
    Producent: Jacek Drosio, Michal Englert, Malgorzata Szumowska
    Glumci: Mateusz Kościukiewicz, Agnieszka Podsiadlik, Małgorzata Gorol, Roman Gancarczyk

    Zemlja: Poljska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 91'

    Sinopsis

    Jacek voli glazbu (heavy metal) i svog psa. Seoske stazice ispred svoje kuće on svakodnevno pretvara u trkaće staze po kojima prolazi svojim malim automobilom. Kada on i njegova djevojka Dagmara dođu na plesni podij, svi bježe u zaklon. On uživa u svojoj egzistenciji otkačenog nespretnjakovića u prilično uštogljenoj okolini, a mišiće dobiva zahvaljujući fizičkom radu na gradilištu na poljsko-njemačkoj granici gdje se upravo izgrađuje najveća statua Isusa na svijetu. Međutim, njegov život naglo se mijenja uslijed teške nesreće koju doživljava na poslu, a koja ga u potpunosti unakazi. Uvelike praćen od strane poljskih medija, Jacek postaje prva osoba u zemlji kojoj je presađeno lice.  On sam sebe više ne prepoznaje u ogledalu, a uz to okolina mu nije naklonjena kao što je bila. U međuvremenu statua Isusa raste sve više i više… 

    Životopis redatelja

    Małgorzata Szumowska jedna je od važnijih poljskih redateljica današnjice. Filmovi su joj osvojili brojne nagrade, a prva dva filma ‘Sretan čovjek’ (Happy Man) i ‘Stranac’ (Stranger) bili su nominirani za europsku filmsku nagradu. Njen predzadnji film ‘Tijelo’ (Body) premijerno je prikazan na Berlinaelu 2015 gdje je i nagrađen Srebrnim medvjedom za Najboljeg redatelja. Za film 'Lice' osvojila je Srebrnog medvjeda od strane žirija.

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    10.5. Petak, 17:00
    11.5. Subota, 21:30
    12.5. Nedjelja, 19:30

  • Badiou

    19:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Gorav Kalyan, Rohan Kalyan

    Zemlja: SAD, Francuska
    Godina: 2018.
    Trajanje: 84'

    Sinopsis

    Od rođenja u Maroku preko sudjelovanja u burnim zbivanjima tijekom pariškog maja 68’ pa do njegovih poznih godina kada postaje ultimativni nomadski mislilac, osobna biografija Alaina Badioua možda je njegovo najkompleksnije i misaono poticajno djelo. U pitanju je čovjek koji se istovremeno deklarira kao saveznik Platona i Sartrea, svetog Pavla i Lucifera, kao matematičar i pjesnik. Alain Badiou predstavlja vlastitu filozofiju kroz prizmu svoje životne biografije, a film razotkriva brojne inherentne kontradikcije sadržane u životu i djelu radikalnog francuskog filozofa. Ove kontradikcije braća Kalyan razotkrivaju i kao kontradikcije samog filmskog medija: misao ili akcija, introvertiranost ili ekstrovertiranost, prisutnost ili odsutstvo. Prvi dugometražni dokumentarni film o jednom od najznačajnijih suvremenih filozofa neomarksističke orijentacije prikazan je na vodećim svjetskim dokumentarnim festivalima poput CPH:DOX-a i Jihlave a poziva nas da postavimo pitanje – može li film misliti?

     

    Film prikazujemo povodom predstavljanja hrvatskog izdanja Badiouove knjige Pravi život (izdavači: Udruga Bijeli val i Arkzina; urednica: Dina Pokrajac; prevoditelj: Zlatko Wurzberg).

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    10.5. Petak, 19:00

  • KG + Melankolična djevojka

    19:00, Velika dvorana

    Sinopsis

    KG, r. Cynthia Madansky, Grčka, 2019., 11’ (kratkometražna konkurencija)

    Ruminacija performansa i portret suvremene Atene. Madansky se okreće grčkoj anarhističkoj pjesnikinji Katerini Gogou kao izvoru inspiracije. Njezina zbirka poezije Tri kliktaja ulijevo susreće glazbeni zapis redateljičine stalne suradnice, slavne harpistice Zeene Parkins, dok se filmski jezik suprotstavlja performansu kao glavnoj pokretačkoj sili. 

     

    Melankolična djevojka, r. Susanne Heinrich, Njemačka, 2019., 80' (igrana konkurencija)

    Mrzim melankolične djevojke. Uvijek se pitaju kako uspijevam biti ono što nikad ne želim biti. Te riječi izgovara junakinja ovog sumanutog komada, pozirajući ispred kičaste fototapete s tropskom plažom. Njezina noga proviruje iz ogrtača od ekološkog krzna. Ispod ništa. Koristeći paletu boja nalik žvaki od jagode, spisateljica i glazbenica Susanne Heinrich igra na metatekstualnost do boli. U 15 vinjeta čiji se epizodični nazivi kreću u rasponu od Feminizma na prodaju i Nasilja ljubavnih priča do Pepela psihologijeTržišta romanse i Obećanja slobode, autorica ispisuje ironičan komentar o feminizmu, konzumerizmu, umjetnosti i seksu, u camp-pop spoju ranog Godarda i „kraljevske“ Margot Tanenbaum (šifra: Wes Anderson). Iako su njezini slučajni susreti s muškarcima više povezani s pokušajima da sebi osigura krevet za jednu noć, nego sa seksom. Ako se seks i dogodi, on se ne razlikuje previše od autoričinih robotiziranih dijaloga. U tim vinjetama, ona čeka kraj kapitalizma s drag queen vedetom, piše roman ali ne može otići dalje od prve rečenice drugog poglavlja, čeka Godota i hoda po pokretnoj traci, dok fotografija tropske plaže nestaje u pikselima. Budući da se katastrofa svijeta već dogodila i postala normalna, ostaje nam tek carstvo praznine.

     

     

    Nagrade i festivali

    Melankolična djevojka

    International Film Festival Rotterdam (2019); Najbolji film - Max Ophüls Prize Film Festival (2019); Götenburg Film Festival (2019)

    Životopis redatelja

    Susanne Heinrich rođena je u Oschatzu 1985. godine. Studirala je režiju na Deutschen Film- und Fernsehakademie u Berlinu. Autorica je zbirke pripovijetki In den Farben der Nacht i višestruko nagrađenih romana Die Andere i So, jetzt sind wir alle mal glücklich. Melankolična djevojka njezin je filmski prvijenac, premijerno prikazan na ovogodišnjem Rotterdamu.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    10.5. Petak, 19:00

  • Rise + Što je demokracija?

    21:00, Velika dvorana

    Sinopsis

    Rise, r. Bárbara Wagner & Benjamin de Burca, Brazil, SAD, Kanada, 2018., 20’ (kratkometražna konkurencija)

    U činu samoosnaženja grupa mladih crnaca, koji uglavnom pripadaju prvoj i drugoj generaciji imigranata s Kariba, zauzima javni prostor na metro stanici u Torontu kako bi izveli svoj agitprop koncept – edutainment. Ovaj vitalni, eksperimentalni doks kontemplira ritam, tekst i ples kao oblike kreativnog rada koji kolektivno reflektiraju i komentiraju naše identitete. Različiti glasovi rezoniraju u međusobnom kulturnom dijalogu u kojem se miješaju tradicionalni i suvremeni elementi crnačke glazbe. 

     

    Što je demokracija?, r. Astra Taylor, Kanada, 2018., 107' (dokumentarna konkurencija)

    Da bi došla do odgovora koji krasi naslov njezina filma-eseja, koliko god on ne nudi laka i jednostavna rješenja, Taylor putuje svijetom i priča s iznimnim ženama, od Elini Perdikouri do Wendy Brown i Silvije Federici, koja analizira Lorenzettijevu fresku s alegorijskim prikazom dobre i zle vladavine u dvorani vijećnice u Sieni. U fokusu je Grčka – njezin ekonomski kolaps, njezina uloga u izbjegličkoj krizi i bezuspješni pokušaji Syrize da ustane protiv EU domine. Jer, demokracija danas strogo je povezana s globalnom ekonomijom. Iako filmom dominiraju „sestre“, jedan od autoričinih sugovornika je i elokventni Cornel West koji se referira na često ponavljani diskurs da demokracija isključuje većinu ljudi, oslanjajući se na usku elitu koja svojata pravo da govori u njihovo ime. Jer, kakav je smisao vjere u demokraciju, ako grčka politička elita ignorira narod i njegove prosvjede. No, Taylor se isto tako pita zašto smo mi tako olako spremni prihvatiti takvo stanje. Ostaje nam tek organiziranje na nižem nivou, koliko god te lokalne inicijative ostaju ograničene, a oni koji stoje iza njih postaju sve umorniji. Jer, možda je autoričin doks utopijski. No njegova povijesna i politička analiza je krajnje urgentna.

     

    Nagrade i festivali

    Što je demokracija?

    Sheffield International Documentary Festival (2018); Toronto International Film Festival (2018); Vancouver Film Critics Circle (2018); Camden International Film Festival (2018)

    Životopis redatelja

    Što je demokracija?

    Astra Taylor rođena je 1979. godine u kanadskoj provinciji Winnipeg. Autorica je doksa Zizek! i Examined Life koji se bave slavnim filozofima. Pored snimanja filmova i političkog aktivizma (šifra: Occupy) i sama se bavi filozofijom. Njezina knjiga Democracy May Not Exist, but We'll Miss It When It's Gone koja će biti objavljena u svibnju u korelaciji je s njezinim najnovijim doksom Što je demokracija?.

    Raspored projekcija

    Velika dvorana
    10.5. Petak, 21:00

  • Teret (The Load)

    21:00, Dvorana Müller

    Info

    Redatelj: Ognjen Glavonić
    Scenarist: Ognjen Glavonić
    Producent: Dragana Jovović, Stefan Ivančić, Ognjen Glavonić, Sophie Erbs, Ankica Jurić Tilić, Pouria Heidary Oureh, Tom Dercourt
    Produkcijska kuća: Non-Aligned Films, Cinéma Defacto, Kinorama, Three Gardens Film
    Direktor fotografije: Tatjana Krstevski
    Montaža: Jelena Maksimović
    Glumci: Leon Lučev, Pavle Čemerikić, Tamara Krcunović, Ivan Lučev, Igor Benčina

    Zemlja: Srbija, Francuska, Hrvatska, Iran, Katar
    Godina: 2018.
    Trajanje: 98'
    Početak prikazivanja: 18. 4. 2019.

    Sinopsis

    Vlada radi kao vozač kamiona tijekom NATO-ova bombardiranja Srbije 1999. godine. Njegov je zadatak prevesti tajanstveni teret od Kosova do Beograda kroz nepoznato, ratom uništeno područje. Kad napokon obavi posao, zna da će se morati vratiti kući i suočiti se s posljedicama svojih djela. Ognjen Glavonić film je temeljio na stravičnoj istinitoj priči koju je obradio u forenzičkom dokumentarnom filmu Dubina dva (Berlinale, Forum 2016.). Teret je premijerno prikazan u programu 15 dana autora u Cannesu, a glavnom glumcu Leonu Lučevu donio je nagradu Srce Sarajeva 2018. godine.

    Nagrade i festivali

    Cannes Film Festival 2018. – Directors’ Fortnight; Sarajevo Film Festival 2018. – Srce sarajeva za najboljeg glumca; Međunarodni Sakhalin Film Festival 2018. – posebno priznanje; Art Film Fest 2018. – nagrada a najbolje redatelja; Međunarodni Molodist Kyiv Film Festival 2018. – posebno priznanje; Zagreb Film Festival 2018. - Zlatna kolica za najbolji film

    Životopis redatelja

    Ognjen Glavonić srpski je redatelj. Njegov prvi dokumentarni film Živan pravi pank festival (2014.) prikazan je na festivalima Cinéma du Réel, Rotterdam, CPH:DOX, IndieLisboa i dr. Njegov dokumentarni film Dubina dva (2016.) premijeru je imao na 66. Berlinaleu. Osnivač je Filmskog festivala u Pančevu, a Teret mu je prvi dugometražni igrani film.

    Web stranice

    Filmski kritičari 54+ / filmske kritike

    Teret_Silvana Ricov

    Raspored projekcija

    Dvorana Müller
    10.5. Petak, 21:00
    12.5. Nedjelja, 21:15
    17.5. Petak, 20:00
    24.5. Petak, 21:15

Sljedeći
Prethodni

Izdvojeno