EN HR
  • Jules i Jim

    Jules et Jim, romantična drama

    Info

    Redatelj: François Truffaut
    Scenarist: François Truffaut, Jean Gruault (prema romanu Henri-Pierrea Rochéa)
    Produkcijska kuća: Les Films du Carrosse, Sédif Productions
    Direktor fotografije: Raoul Coutard
    Montaža: Claudine Bouché
    Glazba: Georges Delerue
    Glumci: Jeanne Moreau, Oskar Werner, Henri Serre

    Zemlja: Francuska
    Godina: 1962.
    Trajanje: 105'

    Sinopsis

    Priča o nesretnom i dugotrajnom ljubavnom trokutu prijatelja Julesa i Jima te djevojke Catherine. U Parizu 1900. godine obojica se zaljube u nju, no ona odabere sramežljivog i konzervativnog Austrijanca Julesa i uda se za njega. Nakon Drugoga svjetskog rata, svi se ponovno susreću u Njemačkoj i tada se Catherine počinje zaljubljivati u ekstrovertirana Jima.

    Životopis redatelja

    François Truffaut je bio utjecajni kritičar i filmaš, jedan od osnivača francuskog Novog vala. Uz karijeru koja je trajala više od desetljeća, ostao je jedna od ikona francuskog filma. Također je radio kao scenarist, producent i glumac. Njegove glavne teme bile su strast, žene, djetinjstvo i vjernost. François je školu napustio sa samo 14 godina, a 1947., kao 15-godišnjak osniva filmski klub te upoznaje kritičara Andréa Bazina, koji postaje njegov zaštitnik. Prikaz nastojanja protagonista da se afirmiraju unutar simboličkog poretka – škole (Četiristo udaraca), vojske (Ukradeni poljupci, 1968), očinskog autoriteta (Priča o Adèle H.), znanstvenog diskursa (Lijepa djevojka poput mene, 1972), film. industrije (Američka noć), totalitarnog društva (Fahrenheit 451; Posljednji metro) ili civilizacije općenito (Divlji dječak, 1970) – kao i supostavljanje fanatične odanosti u ljubavnom odnosu nepostojanosti i stalnoj izmjeni partnera (Pucajte u pijanista, 1960; Jules i Jim; Nježna koža, 1964; Nevjesta je bila u crnini, 1968; Sirena s Mississippija, 1969; Dvije Engleskinje i kontinent, 1971; Čovjek koji je volio žene, 1977; Zelena soba, 1978; Žena iz susjedstva, 1981; Živahno nedjeljom!, 1983), u prvi plan ističe dijalektičku povezanost zadanog i žuđenog.