Redatelj: Margarethe von Trotta
Scenarist: Pamela Katz, Margarethe von Trotta
Producent: Bettina Brokemper, Johannes Rexin
Produkcijska kuća: Heimatfilm Production
Direktor fotografije: Caroline Champetier
Montaža: Bettina Böhler
Glazba: André Mergenthaler
Glumci: Barbara Sukowa, Axel Milberg, Janet McTeer, Julia Jentsch
Zemlja: Njemačka, Luksemburg, Francuska
Godina: 2012.
Trajanje: 113 minuta
Film 'Hannah Arendt' počinje uhićenjem Adolfa Eichmanna od strane izraelske policije. Eichmanna odvode u Jeruzalem kako bi mu sudili za zločine počinjene prema Židovima tijekom Drugog svjetskog rata. Hannah Arendt, cijenjena židovsko-njemačka filozofkinja, koja je i sama bila prisiljena iz nacističke Njemačke emigrirati u SAD, za The New Yorker izvještava o suđenju. Na temelju tog 'suđenja stoljeća' napisat će 'Izvještaj o banalnosti zla', knjigu koja će pobuditi brojne kontroverze. Služeći se snimkama s Eichmannova suđenja i pričom koja povezuje tri države, redateljica Margarethe von Trotta pretvara nevidljivu strast za razmišljanjem u dubok i dramatičan film.
Politika i filozofija, banalno i manje banalno zlo, granice ljubavi i prijateljstva, pravo i moral(nost)… A prije svega i gotovo u svakom kadru – strast.
German Film Awards 2013 – nagrada za izuzetno filmsko ostvarenje, nagrada za najbolju žensku ulogu
Guild of German Art House Cinemas 2013 – najbolji nacionalni igrani film
Valladolid IFF – Silver Spike za najbolji film
Europske filmske nagrade (EFA) – nominacija za najbolju žensku glumicu, Barbara Sukowa
Margarethe von Trotta jedna je od vodećih figura novog njemačkog filma, ujedno jedna od najznačajnijih svjetskih redateljica koje se bave feminističkim temama. Nakon svog nezavisnog prvijenca, 'Drugog buđenja Christe Klages' (1978), von Trotta je snimila važne i kontroverzne filmove, često surađujući s Barbarom Sukowom: 'Sestre ili ravnoteža sreće' (1979), 'Marianne i Juliane' (1981 – Zlatni lav na Venecijanskom filmskom festivalu) i mnoge druge. Margarethe von Trotta je i profesorica filma na Europskoj poslijediplomskoj školi u Saas-Feeu u Švicarskoj.
Pametno povezivanje razmišljanja i života Hanne Arendt samo je djelić onoga što čini ovaj inteligentni triler vrijednim superlativa.
Exclaim
Jedan od najtežih zadataka u filmskom stvaranju jest učiniti ideje privlačnima i zanimljivima na ekranu. ‘Hannah Arendt’ je iznimno uspješan primjer jednog takvog pokušaja.
Scena završnog govora upućenog studentima jedna je od najboljih razrednih scena na filmu i sjajna lekcija o hrabrosti.
The Hollywood Reporter